بهزیستی در بسیاری برنامه‌ها فراتر از وظایف ذاتی خود گام برداشته است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیام نوروزی خود، گفت: بهزیستی به عنوان اصلی‌ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی کشور در بسیاری برنامه‌ها فراتر از وظایف ذاتی خود گام برداشته‌ است.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی کشور وحید قبادی دانا در پیامی با تبریک سال نو خطاب به همکاران، افراد تحت پوشش و شرکای اجتماعی و اجرایی این سازمان به تشریح اقدامات بهزیستی در سال گذشته پرداخت:

متن این پیام بدین شرح است:

سال ۱۳۹۸ با همه فراز و فرودهای تلخ و شیرین بی‌شمار به پایان رسید و اینک که به رسم همه ساله در روزهای آخر اسفند ماه، سال ۹۸ را مرور می‌کنیم بر خود می‌بالیم که در کسوت مددکاری از لحظات آغازین سال برای خدمت به هموطنان سیل زده استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و زلزله زدگان استان‌های کرمانشاه و آذربایجان شرقی، خانواده‌های داغدار سانحه هواپیمایی اوکراین و اینک هموطنان درگیر با کرونا ویروس همواره آماده بوده و برای ارائه خدمات تخصصی و حمایتی و کمک به کاهش آلام ایشان لحظه‌ای از پای نه ایستاده ایم.

افتخار داریم که با استعانت از خداوند منان و حمایت‌های مؤثر دولت محترم، بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود به عنوان اصلی‌ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی کشور در بسیاری برنامه‌ها فراتر نیز گام برداشته‌ایم.

افزایش ۲۰ درصدی مستمری ماهانه مددجویان، کمک هزینه‌های موردی، یارانه فرزندان و امداد بگیران، حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی، یارانه مراکز، کمک هزینه خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را افزایش دادیم، جهاد خانه دار شدن جامعه هدف را با تعیین اولویت‌ها و بهره گیری از توان شرکای کاری بسیار توانمند، جان تازه داده‌ایم.

یارانه مراکز غیردولتی شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت، کلینیک‌های مددکاری، مراکز کودکان و نوجوانان، مراکز مراقبت در منزل، مراکز روزانه توانبخشی را برای اولین بار در کشور به صورت متمرکز و الکترونیکی پرداخت نمودیم اما در زمینه اجرای بخشی از قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و تخصیص اعتبارات مربوطه موفق بوده‌ایم.

پویش‌های تخصصی خیرخواهانه موفق را به همت مردم عزیز و برای کمک به رفع نیازهای مددجویان، طراحی و اجرا کردیم. کمک هزینه تأمین وسایل بهداشتی مراکز و معلولین ضایعه نخاعی، معلولین شدید و خیلی شدید را تأمین و پرداخت نمودیم. تعاملات بین بخشی و شبکه شرکای اجتماعی خود را گسترش داده ایم، طرحی نو در انداخته و مراکز «+زندگی» را تدارک دیده‌ایم و بسیاری اقدامات مهم دیگر که مجال بیان نیست.

هم زمان با انجام وظایف نسبت به جامعه هدف، از وظیفه‌مان در قبال همکاران خدوم غافل نبودیم و با پیگیری‌های مستمر و کمک دولت محترم توانستیم به سال‌ها انتظار و رؤیای پرسنل برای بهره‌مندی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پایان دهیم.

با اطمینان کامل، بر این باوریم همه آنچه در بالا بیان شد محقق نمی‌شد مگر با لطف لایزال خداوند مهربان، همت و تلاش یک یک پرسنل ساعی بهزیستی در سراسر کشور و حمایت‌های مجموعه دولت و مجلس محترم و شرکای کاری.

شهادت جانسوز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست تروریسم دولتی آمریکا، از تلخی‌های مضاعف سال ۹۸ بود که جسم و جانمان را مالامال از غم و اندوه کرد. به روح پرفتوح و ملکوتی حاج قاسم درود می‌فرستیم و امنیت و آرامش کشور عزیزمان را از محضر خداوند قادر متعال مسئلت می‌نمائیم.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر فراوان از خدمات خالصانه و صادقانه همه همکاران محترم سازمان بهزیستی و مساعدت و همکاری دولت محترم، مجلس محترم شورای اسلامی، قوه محترم قضائیه، شرکای محترم کاری و مراکز تحت نظارت و آرزوی صحت و سلامت برای همه ایرانیان عزیز و رفع هر چه سریع‌تر بیماری کرونا، سالی نیکو و سرشار از خیر، برکت و شادی برای همه هموطنانم آرزومندم.

بی‌تردید سال ۱۳۹۹ نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بویژه پایبندی کامل به سند چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب، پیروی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت محترم، مصمم‌تر از گذشته برای به زیستن آحاد جامعه تلاش خواهیم نمود.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 415824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.