آشنایی با پرفروش ترین فیلم غیر انگلیسی و برترین بازی

در این روز ها که بهترین فرصت برای انجام کارهای فرهنگی در خانه است می توانید با فیلم ها و کتاب های مورد علاقه خود را پیدا کرده و از دیدن و خواندن آن لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشغله و درگیری با کارهای روزمره افراد زیادی را از کارهایی که مایل به انجام آن بودند اما فرصت نداشتند، محروم می‌کرد. این روزها با شیوع بیماری کرونا در کشور و توصیه‌های بهداشتی در خصوص ماندن در خانه چنین فرصتی ایجاد شده است اما برای اینکه بتوان از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کرد نیاز به آشنایی با بهترین فیلم‌ها، کتاب‌ها و بازی‌ها آن چیزی است که احساس می‌شود.

در ادامه با یکی از بهترین‌ها در حوزه فیلم، کتاب و بازی آشنا خواهید شد.

انگل پرفروش‌ترین فیلم غیر انگلیسی زبان

فیلم parasite(انگل) توسط خالق خود به " یک کمدی بدون دلقک، و یک ترازدی بدون شرور" توصیف شده است. این فیلم ساخته بونگ جون هو کره ای و در ژانر کمدی سیاه است. انگل محصول ۲۰۱۹ است و در جشنواره کن این سال حضور داشته و برنده نخل طلایی این جشنواره شد.

می‌توان گفت این فیلم در خصوص فاصله طبقاتی است و دو خانواده را به عنوان انگل تصویر می‌کند، یک خانواده فقیر اما متحد است و خانواده دیگر ثروتمند است.

فیلم در آپارتمان نیمه زیر زمینی خانواده کیم آغاز می‌شود، آن‌ها در تلاش برای زندگی هستند وبا ترفندهایی وارد خانه خانواده پارک که بسیار ثروتمند هستند می‌شوند و تینگونه است که دو خانواده برای جایگاه خود می‌جنگند.

گفته شده است این فیلم که به زبان کره ای و با زیرنویس انگلیسی اکران شد به شدت مورد انتقاد دونالد ترامپ قرار گرفته است؛ وی گفته بود اصلاً این فیلم در باره چه بود؟، کارگردان انگل در جواب ترامپ توئیت کرد" فیلم قابل درک است او نمی‌تواند بخواند"

رمان ریشه‌ها

ریشه‌ها، نوشته الکساندر موری پالمر هیری معروف به الکس هیلی است. وی در این رمان سرگذشت هفت نسل پیش از خود را به رشته تحریر می‌کشد.

قهرمان اصلی این داستان کونتا کینته است که در دهکده ای مسلمان در قاره آفریقا زندگی می‌کند، وی زندگی خوبی داشت تا اینکه توسط بازرگانان برده ربوده شده به آمریکا آورده می‌شود و به عنوان برده به فروش می‌رسد، کونتا کینته بارها فرار می‌کند و به دلیل روح آزاده ای که دارد نمی‌تواند بردگی را بپذیرد.

این رمان تبعیض نژادی غیر انسانی در مورد سیاه پوستان را به خوبی به تصویر می‌کشد و تقریباً هفتصد صفحه دارد اما شخصیت پردازی و توصیفات آن به حدی جذاب است که آن را خسته کننده نمی‌کند.

این کتاب که تقریباً در هفت ماه یک و نیم میلیون فروش داشته است و به ۳۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است، توسط علیرضا فرهمند به فارسی ترجمه شده است و رهبر معظم انقلاب آن را کتابی خواندنی توصیف کردند.

گفته شده است که این کتاب به مدت ۴۶ هفته در فهرست پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز قرار داشت و۲۲ هفته در صدر فهرست قرار داشته است.

اتللو برترین بازی فکری دنیا

اتللو که در رده اول بازی‌های فکری دنیا است به صورت دو نفره اجرا می‌شود. این بازی همان ریورسی است که توسط لویی واتر من انگلیسی اختراع شد و به سرعت تبدیل به یک بازی دارای محبوبیت بسیار در پایان قرن ۱۹ در انگلیس شد.

اتللو نخستین بار در سال ۱۹۷۱ توسط یک ژاپنی مبتکر ثبت تجاری شد و قوانینی برای آن معین شد همچنین نام این بازی نیز توسط شرکت ژاپنی بازی تسوکادا و به تأثیر از داستان اتللو شکسپیر گذاشته شد و رنگ متضاد مهره‌ها ناشی از شخصیت‌های خیر و شر در این نمایشنامه است.

این بازی در ده‌های ۷۰ و ۸۰ به اوج محبوبیت خود در آمریکا رسید، به گونه‌ای که برای آن انجمنی تشکیل دادند که این بازی را به صورت سالانه و به صورت تورنمنت برگزار می‌کرد.

راز جذابیت این بازی دو نفره در قواعد ساده و استراتژی‌های پیچیده و عمیق آن نهفته است. در این بازی هر بازیکن با مهره‌های خود، مهره‌های حریف را در میان مهره‌های خود گرفتار می‌کند و آن‌ها را به نفع خود بر می‌دارد حریف نیز چنین کاری می‌کند در پایان فردی که مهره‌های بیشتری از او در صفحه باقی مانده باشد برنده خواهد بود.

کد خبر 415816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.