داروی جدید جلوگیری از بروز تنگی نفس در بیماران کرونایی

پزشکان چینی کارایی و تأثیرگذاری دارویی به نام "فاوی پیراوین" را در مقابله با بیماری کرونا اثبات کردند؛ مصرف این دارو مدت زمان بستری بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریسک بالای بیماری‌های کلیوی به دلیل آلودگی هوا، ترکیب داروهای قلبی که موجب کاهش خطر زوال عقل می‌شود، افزایش نرخ ابتلا به سرطان کلورکتال در بین جوانان، کارایی یک داروی جدید برای مقابله با بیماری کرونا ثابت شد را در بسته خبری تکنولوژی بخوانید:

جراحی کاهش وزن ریسک شکستگی استخوان‌ها را افزایش می‌دهد

یافته‌های محققان نشان می‌دهد افرادی که جراحی کاهش وزن انجام می‌دهند، با ریسک بالای شکستگی استخوان مواجه هستند. مطالعه جدید شامل بیش از دو هزار بیمار سوئدی مبتلا به چاقی بود که از طریق یکی از شیوه‌های کاهش وزن تحت درمان قرار گرفتند. "سوفی آهلین" سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ سوئد در این باره می‌گوید: "نتایج ما نشان می‌دهد جراحی بای‌پس معده موجب افزایش ریسک بلندمدت شکستگی استخوان در مقایسه با عدم جراحی کاهش وزن یا سایر شیوه‌های جراحی کاهش وزن می‌شود."

یافته‌های محققان در طول ۱۵ تا ۱۸ سال پیگیری وضعیت گروه‌های درمانی، بالاترین نرخ وقوع شکستگی استخوان را در گروه جراحی بای‌پس معده نشان داد؛ این نرخ در گروه مذکور ۲۲.۹ درصد بود، در حالی که در گروه‌های درمانی با شیوه "گاستروپلاستی" و با نوار عمودی گروه درمانی به شیوه حلقه‌گذاری معده و گروه کنترل به ترتیب ۱۰.۴، ۱۰.۷ و ۹.۳ درصد بود.

ریسک بالای بیماری‌های کلیوی به دلیل آلودگی هوا

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد ساکن در مناطق به شدت آلوده، در معرض ریسک بالاتر بیماری‌های کلیوی هستند. محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا دریافتند افراد ساکن در کشورهایی با میزان بالای آلودگی هوا نظیر هند و چین، بیشتر از سایرین به بیماری‌های کلیوی دچار می‌شوند.

به گفته محققان نفس کشیدن در هوای آلوده دارای تأثیرات مضری بر سلامت است، اما مطالعات کمی نشان داده که آلودگی هوا چگونه بر کلیه‌ها تأثیر می‌گذارد."متیو بلام"، عضو تیم تحقیق در این باره می‌گوید: "با افزایش نرخ ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی در جهان، فهم این موضوع که آلودگی هوا در این مورد نقش دارد، بسیار حائز اهمیت است."

تیم تحقیق به بررسی اطلاعات ۱۰ هزار و ۹۹۷ فرد از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ پرداختند. محققان براساس آدرس محل زندگی شرکت کنندگان، میانگین میزان ماهانه ذرات آلاینده را اندازه گیری کردند. محققان دریافتند قرارگیری در معرض میزان بالاتر ذرات ریز با مقدار بیشتر آلبومینوریا (نشانگر بدکاری کلیه) و همچنین ریسک بالاتر ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی مرتبط است.

ترکیب داروهای قلبی موجب کاهش خطر زوال عقل می‌شود

طبق نتایج مطالعات جدید، ترکیب مشخص داروهای کلسترول و فشارخون علاوه بر کمک به قلب، ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را نیز کاهش دهد. داروهای مورد نظر شامل دو داروی متداول فشارخون موسوم به بازدارنده‌های ACE ، مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) و همچنین استاتین‌های کاهنده کلسترول بود.

"داگلاس بارتولد"، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در این باره می‌گوید: "مدت‌های زیادی است که مشخص شده تحت کنترل نگه داشتن فشارخون و کلسترول برای سلامت قلب مفید است، اما نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد ترکیب بعضی داروها دارای فواید بیشتری برای پیشگیری از آلزایمر و سایر بیماری‌های زوال عقل است."

در این مطالعه داده‌های مربوط به حدود ۷۰۰ هزار نفر بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بررسی شد؛ رده سنی شرکت کنندگان ۶۷ سال به بالا بود. این افراد در طول دو سال گذشته داروی فشارخون بالا و استاتین کاهنده کلسترول مصرف کردند؛ هیچیک از شرکت کنندگان مبتلا به زوال عقل نبوده و هرگز داروهای مخصوص آلزایمر هم مصرف نمی‌کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد مصرف استاتین‌های "پراواستاتین" و "روزوواستاتین" همراه با بازدارنده‌های ACE و مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین برای فشارخون بالا در مقایسه با سایر ترکیبات دارویی، با کاهش خطر زوال عقل ارتباط دارد؛ فایده مصرف این ترکیب دارویی برای مردان بیش از زنان بود.

به گفته محققان مصرف ترکیب ARB و پراواستاتین با کاهش ۲۱ درصدی ریسک ابتلا به زوال عقل در مدت هفت سال مرتبط بود. محققان تاکید می‌کنند که برای داشتن مغزی سالم از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کنید، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز و سه تا چهار بار در هفته ورزش‌های هوازی انجام دهید، خواب خوب داشته و در جامعه حضور فعال داشته باشید.

افزایش نرخ ابتلا به سرطان کلورکتال در بین جوانان

اگرچه نرخ ابتلا به سرطان روده بزرگ ومقعد در مردان گروه سنی مسن به مراتب بیشتر است، اما میزان ابتلا به این بیماری در زنان و مردان زیر ۴۰ سال تفاوت زیادی ندارد. محققان دانشگاه بریستول انگلستان داده‌های مربوط به افراد بزرگسال مبتلا به سرطان کلورکتال در انگلستان را بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۵ بررسی کردند.

طبق این مطالعه یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۳۹ مورد ابتلا به سرطان کلورکتال در بین افراد بزرگسال بالای ۲۰ سال، دو هزار و ۵۹۴ مورد در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال، ۱۱ هزار و ۴۰۶ مورد در گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال و ۴۲ هزار و ۱۳۴ مورد در گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال وجود داشت. با بروز تغییرات سنی در نرخ شیوع این بیماری محققان بر اعمال سیاست‌های غربالگری، شیوه‌های پیشگیرانه و تحقیقات بیشتر در آینده تاکید دارند.

چینی‌ها کارایی یک داروی جدید را برای کرونا ثابت کردند

پزشکان چینی تأثیرگذاری دارویی به نام "فاوی پیراوین" را در مقابله با کرونا اثبات کردند؛ مصرف این دارو مدت زمان بستری بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد. تحقیقاتی که در این زمینه توسط یک گروه پزشکی در پکن صورت گرفته، ثابت می‌کند مصرف داروی "فاوی پیراوین" در مبتلایان به ویروس کرونا کاملاً مؤثر است.

به گفته ژانگ شین مین، رئیس مرکز ملی توسعه فناوری‌های زیستی چین، مصرف داروی فاوی پیراوین، مدت زمان بهبود بیماران مبتلا به کرونا را از ۱۱ روز به چهار روز کاهش می‌دهد، البته این امر مربوط به افرادی است که تظاهرات بالینی بیماری مذکور در آن‌ها در حد متوسط و عادی است.

مصرف داروی Favipiravir توسط بیمار مبتلا به کرونا در شهر ووهان نیز باعث شد مدت زمان ابتلای بیمار به تب از بیش از چهار روز به حدود ۲.۵ روز کاهش یابد؛ همچنین ثابت شده است که مصرف این دارو هیچ عوارض جانبی در بیمار ایجاد نمی‌کند. این دارو از سال ۲۰۱۴ در بازارهای ژاپن عرضه شده است؛ داروی مذکور اسامی دیگری مانند T-705 ، Avigan یا favilavir نیز دارد.

ترکیب گیاهی جهت جلوگیری از تنگی نفس در بیماران کرونا تهیه شد

مرکز رشد دانشگاه خوارزمی برای مبارزه با ویروس کرونا، محصولاتی را تولید کرد که از جمله می‌توان به تهیه ترکیب گیاهی جهت جلوگیری از بروز تنگی نفس در بیماران کرونا اشاره کرد. پیرو نامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های سراسر کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، رسانه‌ای و فناورانه این دانشگاه‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد، دانشگاه خوارزمی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی خود را به وزارت علوم اعلام کردند.

محصولات و اقلام این واحدهای فناور جزء اقلام ضروری بهداشتی و پزشکی بوده است که بعضی از آن‌ها شامل دستگاه تب سنج الکترونیکی، مواد ضدعفونی کننده گیاه پایه، دستگاه تولید پد ضد عفونی کننده یکبار مصرف و تهیه ترکیب گیاهی جهت جلوگیری از بروز تنگی نفس برای بیماران مبتلا به کرونا است.

کد خبر 415800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.