احتمال بارش برف و کولاک در غرب و شمال استان/ دما تا ۱۰ درجه سرد می شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از آغاز بارش ها در نیمه غربی استان اصفهان خبر داد و گفت: روز شنبه با تقویت این سامانه ناپایدار، افزایش ابر، وزش باد شدید و همچنین بارش برف و باران، احتمال کولاک، تگرگ همراه با رعد و برق در مناطق غرب، شمال و شمال شرقی استان پیش بینی می شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقرار سامانه ناپایداری در استان اصفهان از اواخر وقت امروز، اظهار کرد: وضعیت جوی بیشتر مناطق استان از بعد از ظهر صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه با تقویت این سامانه ناپایدار، افزایش ابر، وزش باد شدید و همچنین بارش برف و باران، تگرگ همراه با رعد و برق در مناطق غربی استان پیش بینی می‌شود؛ فعالیت این امواج روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در غرب، ارتفاعات شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت و احتمال بارش برف و کولاک وجود دارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان خاطر نشان کرد: جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر نیز در مناطق شمال و شمال شرق استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه انتظار می‌رود.

به گزارش ایمنا، براساس جدیدترین اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز یکشنبه در بسیاری از مناطق استان کاهش محسوس دما بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد و در نیمه شمالی استان بین هفت تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است؛ افت دما تا پایان روز سه شنبه پنجم فروردین ماه ادامه خواهد داشت. همچنین برای مناطق غربی و ارتفاعات استان اصفهان نیز بارش برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

علی عسگریان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲دو درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و فریدونشهر و بویین میاندشت با دمای پنج درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

کد خبر 415770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.