شورای شهر یزد خواستار تمدید تعطیلی اصناف شد

اعضای شورای اسلامی شهر یزد طی نامه ای به استاندار و رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا، خواستار تمدید تعطیلی اصناف، کنترل جدی و مستمر بر مبادی ورودی و کنترل ترددها در سطح شهر شدند.

به گزارش ایمنا، در متن نامه اعضای شورای شهر یزد به محمدعلی طالبی آمده است:

با نام خدا، ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت حلول سال جدید بدین وسیله شورای اسلامی شهر یزد، مراتب سپاس و قدردانی خود را از تصمیمات مدبرانه و به موقع ستاد مبارزه با بحران بیماری کرونای استان و نیز ستاد عملیاتی مستقر در شهرداری یزد که در ساماندهی، درمان و نیز پیشگیری از شیوع این بیماری مؤثر و مفید بوده است اعلام داشته و بر موارد ذیل تاکید می‌نماید.

با توجه به بیانیه اتاق اصناف مرکز استان مبنی بر ابهام در پروتکل‌های بهداشتی مربوطه و نیز محدویتهای اجرایی آنها ضمن قدردانی از تصمیم مسئولانه اصناف فهیم شهر یزد نسبت به تعطیلی محل‌های کسب، خواستار تمدید تعطیلی مراکز خرید و فروشگاه‌ها در جهت تأمین سلامت مردم و کسبه محترم شهر یزد می‌باشیم.

با سپاس از جامعه هتلداران که با تصمیم به موقع نسبت به تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی یزد گام مؤثری در راستای کاهش اشاعه بیماری و آرامش روانی شهر برداشتند و با توجه به شروع تعطیلات نوروزی و احتمال سفر تعداد کثیری از هموطنان به یزد که می‌تواند موجب شیوع بیشتر بیماری کوید ۱۹ گردد، ضروری ست بر تمدید تعطیلی مراکز اقامتی و نیز عدم بازگشایی واحدهای اقامتی کشیک اهتمام ویژه صورت پذیرد.

چنانچه طی روزهای اخیر مشاهده می‌گردد تعداد سفرهای نوروزی رو به افزایش بوده و کنترل جدی و مستمر مبادی ورودی شهر و پایش مسافران جهت جلوگیری از شیوع بیماری امری و مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

با توجه به توصیه اکید کادر درمان، مبنی بر عدم خروج شهروندان از خانه جهت کاهش شیوع بیماری کرونا، کنترل ترددها در سطح شهر به خصوص در مجاورت اماکن گردشگری و بافت تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که نیازمند تدوین و تصویب هرچه سریع‌تر دستورالعمل‌های مربوطه و اقدام عاجل بر آن اساس می‌باشد.

در خاتمه موکدا خاطر نشان می‌سازد شورای اسلامی شهر و نیز شهرداری یزد همچون گذشته آماده هرگونه هم فکری و همکاری در جهت مهار بحران پیش رو و حفاظت از سلامت جسمی و آرامش روحی شهروندان گرانقدر یزد می‌باشد.

کد خبر 415768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.