یک بیمار مبتلا به کرونا در بهزیستی اصفهان شناسایی شد

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان گفت: یک مورد تست کرونا در یکی از مراکز بهزیستی مثبت اعلام شد که این مورد با حکم قضائی وارد مرکز شده و در ایام قرنطینه قبل از ورود به سر می‌برد و پس از آزمایش مثبت بودن تست او مشخص شد و این بیمار در حال حاضر از قرنطینه به بیمارستان منتقل شد.

پژمان پور شبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت مراکز بهزیستی در سراسر استان اصفهان و کمک‌های دریافت اقلام بهداشتی، اظهار کرد: خوشبختانه خیران همکاری خوبی در زمینه تأمین مایحتاج بهداشتی در سراسر استان داشتند.

وی در خصوص موارد مثبت ابتلاء در مراکز بهزیستی، تصریح کرد: یک مورد تست کرونا در یکی از مراکز بهزیستی مثبت اعلام شد که این مورد با حکم قضائی وارد مرکز شده و در ایام قرنطینه قبل از ورود به سر می‌برد و پس از آزمایش مثبت بودن تست او مشخص شد و این بیمار در حال حاضر از قرنطینه به بیمارستان منتقل شد.

دبیر کارگروه ستاد کرونای بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شش مورد مشکوک به کرونا در مراکز هم حال عمومی خوبی دارند، گفت: یکی از موارد مشکوک که در اخبار قبلی اعلام شد در بیمارستان فوت شد هر چند فوت این بیمار به دلیل کرونا نبود و تست کرونای او منفی بود که فوت او بر اثر بیماری‌های زمینه‌ای و هپاتیت C اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مورد مثبت کرونا در کمپ‌های اعتیاد نداشته‌ایم، افزود: همه موارد مشکوک که در مراکز اعلام می‌شود کل مرکز به حالت قرنطینه درمی‌آید و نظارت لازم بر مراکز بهزیستی استان و همه شهرستان‌ها برقرار است.

پور شبانان با بیان اینکه صندوق UN چند سالی است که همکاری خوبی با بهزیستی استان اصفهان دارد، افزود: این همکاری به جهت مباحث شهر دوستدار سالمند شروع شد و این صندوق برای چند استان کشور که یکی از آنها اصفهان است کمک‌های خوبی از اقلام بهداشتی شامل ماسک n۹۵، مواد ضدعفونی کننده و دستکش در نظر گرفت که این اقلام در دو روز گذشته به دست بهزیستی استان رسید که در حال توزیع اقلام به مراکز و شهرستان‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از مراکز توانبخشی شبانه‌روزی فعال در شهرستان تیران و کرون مقادیر قابل توجهی مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی را به همه مراکز بهزیستی اختصاص داده است که همه مراکز استان در حال گرفتن اقلام و بسته‌های بهداشتی از این مرکز هستند.

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه گروه‌های جهادی و داوطلب برای کمک به بهزیستی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این گروه‌ها برای ضدعفونی مراکز بهزیستی و کمک به پرسنل این مراکز اعلام آمادگی کردند که بهزیستی استان از کمک این گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کرده است.

وی با تقدیر از کمک گروه‌های مردمی، جهادی و خیران به بهزیستی، اظهار کرد: این گروه‌های جهادی اسامی مراکز را دریافت کردند و وارد فرآیند کمک شدند دسته دیگری از خیران هم در تأمین ماسک و دستکش به بهزیستی کمک کردند که بخشی از این کمک‌ها رایگان و بخش دیگر به صورت مشارکتی و با تخفیفات ویژه بوده است.

پور شبانان با اشاره به اینکه بسیج صاحب‌الزمان هم در تأمین اقلام بهداشتی به بهزیستی استان کمک‌هایی داشته است، گفت: بهزیستی کشور هم استفاده از شیلد محافظ صورت را در مراکز اجباری کرده است که هر شیلد محافظ صورت ۴۳ هزار تومان هزینه دارد که حدود ۵۰ میلیون تومان باید برای این امر اختصاص داد که سفارشات آنها داده شده است.

کد خبر 415756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.