اقدامات فولاد مبارکه اصفهان برای جلوگیری از شیوع کرونا

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به تشریح اقدامات شرکت‌های گروه فولاد مبارکه برای مهار و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس پرداخت.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، ایرج ترابی اظهار کرد: شرکت‌های گروه فولاد مبارکه هم‌راستا با سیاست انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود و توجه به اقدام‌های هماهنگ منطقه‌ای توانستند فعالیت‌های قابل توجهی را در حفظ سلامت کارکنان و محیط پیرامون خود انجام دهند.

وی افزود: در راستای حمایت از سلامت استان هرمزگان می‌توان به کمک ۵۰ میلیارد ریالی شرکت فولاد هرمزگان به دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کروناویروس اشاره کرد. علاوه بر این در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با خرید ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، مرکز بهداشت شهر بروجن و همچنین شهرداری سفیددشت و فرادنبه را حمایت کرده است و شرکت فولاد سفید دشت نیز با فرستادن سه اکیپ ماشین آلات و نفرات ضد عفونی و گندزدایی بخش‌هایی از شهرستان بروجن و حومه و همزمان پخش ۲۰۰۰ پک دستکش و ماسک برای نیازمندان را انجام داده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: شرکت فنی و مهندسی و شرکت فولاد سنگ با توزیع پکیج‌های سلامت مشتمل بر مواد ضدعفونی کننده و الکل و ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده سطوح و شرکت فولاد امیرکبیرکاشان با خرید و تحویل ۱۰ دستگاه ونتیلاتور تنفسی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کاشان توانستند در این پویش مردمی شرکت کنند.

ترابی تصریح کرد: در تمام شرکت‌های گروه علاوه بر خدمت رسانی به محیط پیرامون توجه ویژه ای به محیط کار و کارکنان این واحدهای صنعتی شده که می‌توان به اقدام‌های همسو با شرکت فولادمبارکه مانند افزایش آگاهی از طریق پورتال سازمانی، شبکه‌های اجتماعی و پخش پمفلت های آموزشی، تعطیلی رستوران‌ها، ضدعفونی کردن و گندزدایی ناوگان حمل و نقل و ساختمان‌ها، تب سنجی از پرسنل هنگام ورود به شرکت، کاهش زمان حضور نیروهای ستاد، غیر فعال کردن اثر انگشت و الزام‌پرسنل در استفاده از کارت، لغو مأموریت‌ها، اعطای مرخصی به پرسنل دارای علائم سرماخوردگی، کاهش زمان حضور پرسنل و دورکاری پرسنل ستادی اشاره کرد.

انتشار راهنمای بهداشتی covid19 توسط انجمن جهانی فولاد

همچنین حسین مدرسی فر، مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد از انطباق اقدام‌های شرکت فولاد مبارکه با گزارش Wordsteelبا انتشار راهنمای بهداشتی covid19 توسط انجمن جهانی فولاد و منطبق بودن اقدام‌های انجام شده در شرکت فولاد مبارکه با راهنمای ارائه شده خبر داد.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف استانداردهای لازم تعریف شده است، در حوزه مقابله با شرایط بحرانی نظیر کروناویروس که سلامت کارکنان را با مخاطره مواجه می‌کند، نیز با نگاه "مدیریت دانش" از سندهایی نظیر Wordsteel و … استفاده کرده و همواره با توجه به دستورالعمل‌های استاندارد مدیریت بحران و پدافندی توانسته اقدامات اساسی، وظایف و مأموریت واحدهای سازمانی را تعریف و اجرا کند.

مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه افزود: اینگونه اقدام‌ها که زیربنای علمی و دقیق هم دارند می‌توانند در قالب پشتیبان‌های استراتژیک، برای تصمیم گیری های همه مدیران در آینده با هدف خردمندی و چابکی سازمانی کارآ و سودمند باشند. علاوه بر اینکه کسب تجربه در مواقع بحرانی مانند زمان مواجهه با بحران کرونا ویروس موجب بازنگری و تهیه استانداردها و شاخص‌های اجرایی نیز می‌شود. بر همین اساس برای تهیه این سند در انجمن جهانی فولاد(Wordsteel) از تجربیات فولاد مبارکه هم استفاده شده و همچنین کلیه اقدامات فولاد در حال حاضر توسط دیگر فولاد سازان به‌عنوان تجربه استفاده می‌شود.

تشکیل کارگروه «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» در فولاد مبارکه

مدرسی فر گفت: به منظور اقدام مؤثر و اطمینان از کنترل انتشار ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) یا به اصطلاح کرونا، در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» با محوریت معاونت نیروی انسانی و سازماندهی، بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست (HSE) و سایر واحدهای ذی‌ربط تشکیل شد که به صورت مستمر دستورالعمل‌های روزآمد و کاربردی در صنعت فولاد را تهیه و برای اجرا، ابلاغ می‌کند.

وی افزود: تصمیمات کارگروه طبق دستورالعمل‌های واصله از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و شامل به حداقل رساندن تماس کارکنان، تعطیلی موقت فعالیت‌ها، ضدعفونی کردن محیط و تجهیزات، تهیه پکیج بهداشتی برای کارکنان، خرید دستگاه‌های تب سنج مادون قرمز و ذخیره مواد غذایی آماده به مدت حداقل سه روز است.

مدرسی فر تصریح کرد: از اقدامات دیگر می‌توان به مواردی اشاره کرد که در جهت کاهش ابتلای کارکنانی است که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا صعب‌العلاج هستند. از همین رو افرادی که با تأیید مرکز بهداشت دچار بیماری‌های خاص هستند و حضور آنان در شرکت برای ایشان پرمخاطره است تا اطلاع ثانوی از طریق امور اداری تأیید کارکرد شده و نیازی به حضور در شرکت ندارند. لازم است این نکته نیز اشاره شود که آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در قالب تدوین و انتشار پوستر، بروشور، بنر، پیامک و استفاده از کانال‌های ارتباطی دیگر در اندک زمانی با هماهنگی درون واحدی و برون واحدی با روابط عمومی انجام گرفته و می‌گیرد.

مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: به صورت روزانه اطلاعات جدید که توسط وزارت بهداشت و آموزش پزشکی انتشار داده می‌شود اقدامات جدیدی تعریف و اجرا می‌شود. به طور مثال با یادگیری از نحوه انتشار بیماری توسط بیمار شماره ۳۱ در کره جنوبی و اهمیت عدم حضور برخی از پرسنل تصمیماتی گرفته شد که اطلاع رسانی شده است.

پیاده سازی لوحه شیفت جدید و حذف سرو غذا

وی با بیان اینکه برخی از کارکنان سوالاتی در زمینه کاهش ساعات کاری شیفت داشتند، تصریح کرد: بعد از مشاهده چندین مورد مشکوک در شرکت و همچنین اعلام متخصصان و پزشکان که حدود ۸۰ درصد از افراد ناقل هیچ گونه علائمی ندارند و کاهش احتمال انتشار با قطع زنجیره‌های داخلی فولاد مبارکه و تمرکز بر مواردی که می‌توان احتمال انتشار را کنترل کرد، با تشکیل جلسه کارگروه با مدیرعامل و اعضای شورای معاونان و اعلام اینکه احتمال انتشار با سرو غذا و همچنین تجمع افراد در محل‌های طبخ غذا و … وجود دارد و با عنایت به اینکه سرویس ایاب ذهاب را می‌توان با ضد عفونی کردن و تخصیص ماسک و دستکش و افزایش تعداد سرویس‌ها برای کاهش تجمع کارکنان بهتر مدیریت کرد، تصمیم به پیاده سازی لوحه شیفت جدید و حذف سرو غذا گرفته شد.

مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه افزود: همچنین پیشنهادی مبنی بر این بود که کارکنان از منزل غذا با خود بیاورند، که مطرح شد و به علت احتمال بالای انتشار ویروس و مسمومیت‌های غذایی در این روش و همچنین گسترش مرکز طبخ غذا به جای یک مورد به چند صد مورد، تأیید نشد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده با همکاری کارکنان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در کاهش انتشار ویروس و قطع زنجیره انتشار، مثمر ثمر خواهد بود، اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های مذکور با مشارکت همگانی نتیجه خواهد داد. پس لازم است با حذف ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و جاده‌ها و قرنطینه خانگی در پیشگیری از بروز بیماری ویروس جدید، پیش قدم باشیم.

کد خبر 415746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.