رزمایش رفع آلودگی محیطی ویروس کرونا در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا رزمایش رفع آلودگی محیطی ویروس کرونا پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه در مجتمع طلائیه کاشان برگزار شد.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تمام کشورها و ایران در مقابل شیوع کرونا غافلگیر شدند، اظهار کرد: غافلگیری برای بار دوم معنا ندارد و در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا رزمایش رفع آلودگی محیطی ویروس کرونا پنج شنبه ۲۹ اسفند ماه در مجتمع طلائیه کاشان برگزار شد.

وی ادامه داد: آغاز طرح بسیج ملی شکست کرونا از شنبه گذشته بود و این طرح به معنای تغییر استراتژی از دفاع در مقابل شیوع کرونا به حمله به کرونا تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: این استراتژی با همکاری بسیج به دو روش جمعیت و جغرافیا در حال انجام است که جمعیت به معنای غربالگری خانه به خانه، تماس تلفنی و سامانه‌های سلامت و ۴۰۳۰ است و جغرافیا به معنای رفع آلودگی ویروسی از محیط است.

وی با توضیح اینکه این رزمایش به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نیروی هوافضا سپاه، ناحیه مقاومت بسیج و شهرداری کاشان صورت می‌گیرد، افزود: برای انجام گندزدایی صورت تلاش بسیاری شده و دستیابی به نتایج مثبت حاصل صبر، همت و ایمان خواهد بود.

مروجی با اشاره به عملیات گندزدایی معابر و مکان‌های پر تردد، پارک‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت، خاطرنشان کرد: این اقدام طی هفت روز کاری از ساعت هفت تا ۱۱ صبح توسط نیروی هوافضا سپاه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم با این اقدام بتوانیم بخش عمده شیوع ویروس را دفع و زنجیره انتقال را قطع کنیم، عمل گند زدایی با چهار دستگاه dsm (سه هزار لیتری)، هفت دستگاه تویوتا (هزار لیتری )، شش دستگاه سمپاش موتوری، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو تعمیرات تخصصی خودرویی و بکارگیری ۶۰ نفر نیروی انسانی انجام خواهد شد.

کد خبر 415736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.