۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
بهار؛ لبخند خدا بر زمین

بازهم خداوند فصل دیگری از کتاب زندگی را ورق زد و نوبت به فصلی رسید که جلوه زیبایی خلقت است و بر زیبایی‌های این جهان می‌افزاید و بهشتی دنیایی برایمان جلوه‌گر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهار دمیده شدن روح زندگی در کالبد طبیعت است، در این فصل شاهد لبخند خورشید بر زمین هستیم گویی خورشید در تمام زمستان قوای خود را ذخیره می‌کند و در بهار به یکباره با تمام نیرو ابرهای تیره را کنار می‌زند تا بر زمین لبخند محبت زند، اینگونه است که کم کم پرندگانی که سردی زمین قلبشان را آزرده بود، تصمیم به بازگشت می‌گیرند و دسته دسته در آسمان ظاهر شده و با وساطت خورشید دوباره آشتی پیشه می‌کنند و مورچگانی که آذوقه شان به پایان رسیده است صف کشیده و منظم از دل زمین خارج می‌شوند تا تکاپویی تازه برای جمع آوری توش در این فصل پر برکت آغاز کنند، گنجشکان و قمریان مستانه نغمه سر می‌دهند و زنبورها شروع به نوشیدن شهد گل‌ها می‌کنند.

بهار پیام رویش است، جوانه‌ها به آرامی سر از خاک بیرون آورده و از ژرفای وجود عمیقاً نفس می‌کشند، درختان ردای سبز می‌پوشند و شکوفه‌های محجوب به آرامی از پس برگ‌های سر سبز درختان رخ می‌نمایند و زردآلو، گیلاس و میوه‌های بهاری را با خود به ارمغان می‌آورند. عطر شکوفه‌ها می‌پیچد، به یمن گرمی خورشید بهار، کوه‌ها تن‌پوش سفید خود را عوض کرده و لباسی با نقش لاله‌های واژگون قرمز می‌پوشند و رودخانه‌های یخ زده، جاری شده و خروشان جریان می‌یابند.

بین آدمیان اما شوقی دو چندان حاکم است شادی و نشاط پیش از آمدن این فصل کودک و بزرگسال نمی‌شناسد، همه بی صبرانه برای ورود به این فصل در تکاپو هستند و خود را آماده می‌سازند، لباس‌های تیره زمستان جای خود را به لباس‌های روشن و نو می‌دهد، ناخوشی‌های یکساله به همراه گرد کهنگی از خانه دل و کاشانه زدوده می‌شود، کینه‌ها کنار رفته و محبت جای آن می‌نشیند، سفره‌ای با سنجد که مظهر عشق آدمیان به یکدیگر، سیب که نماد سلامتی و زیبایی، سبزه که نشان از حیات دوباره و زایش، سمنو که مظهر خیر و برکت، سیر نماد تندرستی، سرکه نشان تسلیم و سماق مظهر صبر و بردباری است، می‌چینند. شهر پر از گل‌های خوش عطر می‌شود و درختان با سبزی و زیبایی خود فرصت کشیدن نفسی تازه به زمین می‌دهند.

بهار نشانه خداست، زیبایی این فصل گوشه‌ای از صنع آفریدگار، نو شدن همه چیز، عظمت و زدودن کینه‌ها و افزایش محبت از دل‌ها، رحمت او را به انسان‌ها تذکر می‌دهد؛ آری بهار لبخند خداوند بر زمین است.

سال ۹۸ با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌هایش به پایان رسیده است و سال ۹۹ رخ نمایانده است، همانطور که بهار به طبیعت جانی دوباره می بخشد، از آدمیان نیز انتظار دارد که به دلیل زیبایی که برای آن‌ها به ارمغان آورده، برکاتی که می بخشد، نشاطی که درآن ها ایجاد می‌کند و توانی که به آن‌ها می بخشد برای ساختن تجربیاتی خوب و مقابله با مشکلات احتمالی تکاپو و تلاشی افزون داشته باشند.

کد خبر 415735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Nazaninsara1398@gmail.com IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    سایت شمارو دوست دارم