فدراسیون شمشیر بازی باید قوی تر عمل کند/ سال خوبی داشتیم

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان گفت: کمک فدراسیون به اندازه اعزام یک تیم نبود و ماهم سرهمین موضوعات از فدراسیون گله مند هستیم.

فرهاد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با فعالیت‌های هیئت شمشیر بازی استان اصفهان در سال ۹۸، اظهار کرد: سال خوبی داشتیم، آکادمی شمشیر بازی استان اصفهان (آکادمی سرهنگ پور) را توسعه دادیم و جایگاه تماشاگر، داور، کنترل اسلحه و اتاق گرم کردن به آن اضافه کردیم تا برای مسابقات جام جهانی سابر که چهارم و پنجم آبان سال ۹۹ برگزار می‌شود آماده باشیم.

وی افزود: در سال ۹۸ موفق شدیم وسایل و تجهیزات شمشیر بازی را تهیه کنیم. مسابقات المپیاد ایرانیان در رده نوجوانان اسلحه سابر، اپه و فلوره برگزار شد که در بخش آقایان و بانوان، تیمی و انفرادی قهرمان ایران شدیم. به علت شیوع بیماری کرونا تنها یک هفته از لیگ برتر شمشیر بازی آقایان برگزار شد و لیگ برتر بانوان هم که قرار بود آخر سال باشد به تعویق افتاد.

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان با بیان اینکه به اسپانسر نیاز داریم، خاطر نشان کرد: قصد داریم برای سال ۹۹ با جذب اسپانسر از قهرمانان حمایت کنیم و حمایت مالی برای تیم‌های اعزامی داشته باشیم.

رضایی ادامه داد: برای جذب اسپانسر باید با شرکت‌های خصوصی یا کارخانه‌های دولتی صحبت کنیم. فولاد مبارکه سپاهان تیم بانوان را تحت پوشش خود قرار داده، اما هزینه‌های لازم را پرداخت نمی‌کند که باید برای آن راهکاری پیدا کنیم.

وی در خصوص پخش زنده بازی‌های شمشیر بازی، تصریح کرد: پخش زنده بازی‌ها مربوط به فدراسیون است که ورود کند. فدراسیون باید قوی‌تر عمل کند و اعزام‌های برون مرزی تنها به رشته سابر محدود نشود و در دیگر رشته‌های شمشیر بازی قهرمانان را برای مسابقات اعزام کنند تا بچه‌ها با انگیزه بیشتری کار خود را ادامه دهند.

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان با بیان اینکه سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی هزینه‌ها را برای ورزشکاران کم کنیم، گفت: وسایلی نیاز داریم که خارجی است و با توجه به قیمت دلار روی این وسایل کمک هزینه گذاشتیم تا ورزشکاران راحت تر آن را تهیه کنند. فردی که تجهیزات شمشیر بازی را برای خود مهیا کند، آن وسایل برای خود فرد می‌ماند.

رضایی در رابطه با میزان کمک فدراسیون، اظهار کرد: میزان کمک فدراسیون به اندازه اعزام یک تیم نبود و ما هم سرهمین موضوعات گله مند هستیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان ۵۰ درصد هیئت شمشیر بازی را تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: بانوان فعالیت خوبی دارند و سال گذشته در لیگ برتر شمشیر بازی موفق شدند قهرمانی هر سه رشته فلوره، اپه و سابر را بدست آورند.

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان در خصوص استعدادیابی، تصریح کرد: ورزشکاران مستعدی در تیم‌ها داریم. زیر ساخت‌ها برای استعداد یابی توسعه یافته است، نفراتی که پذیرش می‌کنیم ۱۲ مرحله تست ورودی مانند چابکی و سرعت مستقل بودن را باید با موفقیت پست سر بگذارند.

رضایی با بیان اینکه شیوع کرونا روی تمامی مسائل جامعه تأثیر گذاشته است، گفت: شیوع کرونا بر مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی تأثیر منفی گذاشته است. در جلسه‌ای که داشتیم قبل از اینکه تعطیلات رسمی شود ما برای حفظ سلامتی ورزشکاران و مربیان سالن و آکادمی را تعطیل کردیم.

کد خبر 415729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.