خمینی‌شهری‌ها در خانه نمانند، وضعیت خطرناک می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل تراکم بالای جمعیت شهرستان خمینی‌شهر شانس انتقال ویروس کرونا در این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان بیشتر است.

به گزارش ایمنا، طاهره چنگیز امروز (۲۹ اسفندماه) در بازدید از بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر با ابراز نگرانی از وضعیت این شهرستان، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های بسیار ارزشمند مسئولان، خیران و سیستم بهداشت و درمان خمینی‌شهر و تحت کنترل بودن نسبی ویروس کرونا در شهرستان، خمینی‌شهر در حال حاضر شرایط بسیار حساس و شکننده‌ای دارد.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت شهرستان خمینی‌شهر، گفت: تراکم جمعیت در شهرستان خمینی‌شهر بسیار بالا است؛ این بدان معناست که تعداد افراد جامعه در مکان واحد نسبت به فضا در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان اصفهان بسیار بیشتر است و شانس انتقال بیماری در این شهرستان بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان خمینی‌شهر درخواست می‌کنیم که هشدارها را جدی بگیرند، اگر مردم در خانه‌ها نمانند و تردد در معابر عمومی، اجتماعات، مهمانی‌ها، مساجد و آرامستان ها مثل زمان عادی باشد وضعیت بسیار خطرناک خواهد شد.

چنگیز با تاکید بر اینکه مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند، گفت: به مردم شهرستان خمینی شهر هشدار می‌دهم و از آن‌ها درخواست می‌کنم که مراعات کنند و به پویش ماندن در خانه بپیوندند؛ ما به شدت نگران وضعیت شهرستان خمینی‌شهر هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستانی شهرستان خمینی شهر عنوان کرد: یکی از برنامه‌های علوم پزشکی در خمینی شهر با توجه به جمعیت شهرستان، افزایش تعداد بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افتتاح بیمارستان ۹ دی منظریه در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بیمارستان شهید اشرفی نیز در حال بازسازی است و تاکنون بازسازی برخی از بخش‌های این بیمارستان به اتمام رسیده و برخی از بخش‌ها نیز در حال تکمیل است.

چنگیز در مورد پروژه بیمارستان خیّرساز ساعی که در حال ساخت است، گفت: بیمارستان ساعی نیز در آینده طی سه مرحله به بهره برداری خواهد رسید، تعداد بیمارستان‌ها با بهره‌برداری از بیمارستان ساعی به حد بهتری ارتقا پیدا خواهد کرد؛ با توجه به زیرساخت‌های خوب این بیمارستان‌ها انشاالله به زودی دیگر نیازی به اعزام بیمار از شهرستان خمینی شهر به اصفهان وجود نداشته باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 415724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.