طرح تشویقی وزیر بهداشت برای کادر درمانی

وزیر بهداشت ابلاغیه‌ای برای قدردانی و جبران زحمات نیروهای بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متن ابلاغیه سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:

 

"‌ رئیس / سرپرست محترم دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی...

همانگونه که اطلاع دارید، بخش بهداشت بنا به شرح وظیفه اصلی خود که پیشگیری است، همواره سرباز خط مقدم جبهه سلامت بوده و این پیشگامی سابقه‌ای به‌اندازه عمر بخش بهداشت دارد. در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نیز این امر به کرات، چه در دوران دفاع مقدس و چه در سایر عرصه‌های مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر اثبات شده است.

همکاری در مدیریت بیماری COVID۱۹ و مقابله با آن که از حدود دو ماه پیش در کشور آغاز شده است، تجلی دیگری از این پیش‌قدمی است. سربازان بخش بهداشت در این بازه زمانی در سراسر کشور درگیر مبارزه با بیماری COVID۱۹ و مدیریت پیشگیری آن هستند. آموزش پیشگیری از بیماری COVID۱۹، ارائه خدمات فعال به همه خانواده‌ها؛ اعم از خانواده‌های دارای فرد مشکوک، مبتلا و خانواده‌های بدون مشکل، پیگیری موارد مشکوک به بیماری، ارائه خدمات در مراکز منتخب بیماری COVID۱۹ (۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته) ارجاع بیماران نیازمند به درمان‌های تکمیلی به بیمارستان‌ها و پیگیری بیماران بستری و ترخیص شده از بیمارستان و دیگر بخش‌هایی از خدماتی است که توسط این عزیزان ارائه می‌شود.

در راستای جبران زحمات این عزیزان شایسته است که جناب‌عالی و مجموعه مدیریتی آن دانشگاه نسبت به قدردانی و جبران زحمات همکاران یادشده اقدام فرمایند. برخی از مصادیق این قدردانی‌ها عبارتند از:

-اعطای تشویق با درج در پرونده پرسنلی برای نیروهای محیطی و ستادی (شهرستان و دانشگاه)

-اعطای مرخصی تشویقی متناسب با دوره و کیفیت کارکرد همکاران محیطی و ستادی (شهرستان و دانشگاه) در عرصه مقابله با بیماری COVID۱۹

-منظور نمودن خدمات همکاران محیطی و ستادی (شهرستان و دانشگاه) در عرصه مقابله با بیماری COVID۱۹ در ارزشیابی سالانه

-تسهیل فرآیند ارتقای همکاران در عرصه مقابله با بیماری COVID۱۹ در راستای تبدیل شدن به رتبه ارشد، خبره و عالی

-پرداخت پاداش متناسب با میزان و کیفیت فعالیت کارکنان حوزه بهداشت در بسیج ملی مقابله با بیماری COVID۱۹

-افزایش پرداختی کارانه و اضافه کار ساعتی کلیه کارکنان حوزه بهداشت (شهرستان، دانشگاه) فعال در عرصه مقابله با بیماری COVID۱۹ به میزان ۱۰۰-۵۰ درصد با توجه به کیفیت و دشواری کار

-در نظر گرفتن امتیاز (اولویت) ویژه جهت تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قرارداد کار معین (تبصره ۳ – ماده ۲) حوزه بهداشت"

کد خبر 415721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.