نگهداری از ۵۵۰ مددجو در مراکز شبانه‌روزی نجف‌آباد

رییس اداره بهزیستی نجف‌آباد گفت: ۶۹ مرکز زیر نظر بهزیستی شهرستان فعالیت هستند که در شروع بحران کرونا تمامی مراکز روزانه بسته شده و هجده مجموعه شبانه‌روزی ما بیش از پانصد و پنجاه مددجو، با اعمال شرایط خاص بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قناعتکار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش و هم‌زمان با طرح موضوع کرونا، تمهیدات ویژه‌ای مانند ممنوعیت پذیرش یا مرخصی مددجویان، لغو تمامی ملاقات‌ها، جلوگیری از تردد افراد متفرقه به مراکز، ضدعفونی منظم محیط، غربالگری روزانه مددجویان و جداسازی موارد مشکوک در دستور کار قرار گرفته است.

وی مراکز توانبخشی تحت نظر بهزیستی را شامل خانه‌های سالمندان، مراکز نگهداری از معلولان جسمی و حرکت و مجموعه نگهداری از بیماران اعصاب و روان برشمرد و اضافه کرد: دو خانه ویژه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست دختر و پسر به همراه هشت کمپ ترک اعتیاد از دیگر مجموعه‌های شبانه‌روزی تحت نظر بهزیستی هستند.

رئیس اداره بهزیستی نجف‌آباد گفت: دریافت دو هزار لیتر مواد ضدعفونی از ستاد مقابله با کرونا شهرستان و توزیع در بین زیرمجموعه‌ها از دیگر اقدامات بهزیستی برای خدمات‌رسانی به این مددجویان بوده است، البته با توجه به محدودیت امکانات دولتی و گستردگی فضاهای زیرمجموعه، نیازمند مشارکت خیرین در تأمین اقلام بهداشتی هستیم.

قناعتکار از برپایی سفره هفت‌سین در مرکز توانبخشی شهید صدوقی برای تقویت روحیه مددجویان و پرسنل مراکز شبانه‌روزی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم ما در این شرایط، اصرار برخی خانواده‌ها برای پذیرش مددجویان جدید در مراکز است که با توجه به احتمال آلودگی این محیط‌ها، چنین امکانی وجود ندارد.

کد خبر 415681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.