هشدار هواشناسی وقوع سیل در شرق استان اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از یکم فروردین ماه در این استان، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه بارش ها بسیاری از مناطق استان را فرامی گیرد و احتمال وقوع سیلاب محلی در شمال و شرق آن وجود دارد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز جوی آرام و پایدار در استان اصفهان حاکم است، اظهار کرد: وضعیت جوی بسیاری از مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ابری و مه آلود است و بعد از ظهر وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا یکم فروردین با نفوذ سامانه ناپایدار از مناطق غربی به استان، افزایش ابر و بارش برف و باران همراه با رعد و برق را شاهد خواهیم بود و بارش‌ها روزهای شنبه و یکشنبه بسیاری از مناطق استان اصفهان را فرامی گیرد.

بنابر تازه‌ترین اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه سوم فروردین ماه بارش شدید و رگبار باران با میانگین ۳۰ تا ۴۰ میلی متر در نواحی شرق و شمال شرق همجوار با استان سمنان پیش بینی می‌شود که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب محلی وجود دارد؛ این سامانه تا روز دوشنبه فعال خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: چوپانان با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت و فریدونشهر با میانگین پنج درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

علی عسگریان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به دو درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌های روز گذشته در سطح استان اصفهان، افزود: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از فریدونشهر با میانگین ۳۵ میلی متر (۱۸ سانتی متر برف)، سمیرم با میانگین ۲۸ میلی متر، بوئین میاندشت با میانگین ۲۳ میلی متر، داران و خوانسار با میانگین ۱۵.۸ میلی متر، چادگان با میانگین ۱۴.۹ میلی متر، گلپایگان با میانگین ۱۰.۹ میلی متر گزارش شده است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان با بیان اینکه بارش شب گذشته در شهر اصفهان سه میلی متر بوده است، گفت: میانگین بارشی سایر مناطق استان در ۲۴ ساعت گذشته بین سه تا دو میلی متر است.

کد خبر 415657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.