واردات ۱۱ میلیون ماسک، ۱۰۰ هزار دست لباس گان و توزیع رایگان در استان‌ها

سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت گفت: با توجه به برخی محدودیت‌های موجود در تأمین تعدادی از اقلام بهداشتی در کشور در روزهای گذشته، ۹ میلیون ماسک سه لایه، دو میلیون ماسک N95 و ۱۰۰ هزار دست لباس گان وارد کشور شده و مراحل ترخیص آن در حال انجام است.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت صمت، افشار فتح الهی در جلسه مشترک با معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اتفاق ارزشمند در واردات این کالاها، تقبل هزینه همه این اقلام بهداشتی توسط شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور و با هماهنگی سازمان ایمیدرو، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این واحدها بوده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت و درمان در این جلسه، سهمیه هر استان و هر یک از شهرستان‌های بزرگ برای تخصیص اقلام تعیین شد.

فتح الهی اضافه کرد: سهمیه تعیین شده با اولویت بندی و بر اساس شرایط خاص هر استان بوده و مجموع ۱۱ میلیون ماسک سه لایه و N95 و همچنین ۱۰۰ هزار لباس گان به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستادهای مقابله با کرونا در هر استان قرار می‌گیرد که با تشخیص آنها در مراکز درمانی و سایر مراکز مدنظر استانداران توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان است که همه مبلغ را زیر مجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تقبل کرده است.

فتح الهی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول کمیته پشتیبانی و تأمین اقلام بهداشتی ستاد ملی کرونا برنامه ریزی تولید و تأمین ملزومات و محصولات بهداشتی مورد نیاز و برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را انجام می‌دهد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از تأمین اقلام از محل تولید داخل انجام می‌شود و با تمهیدات انجام شده، تولیدات تعدادی از ملزومات و محصولات بهداشتی بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته و بخشی دیگر که ظرفیت تولید داخل آن به میزان کافی جهت تأمین تقاضای مورد نیاز مردم نبوده از طریق واردات در حال انجام است.

کد خبر 415638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.