افزایش ۲۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹

طبق اعلام رئیس کل بیمه مرکزی، با توجه به افزایش مبلغ دیه در سال آینده نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا سلیمانی با اشاره به تأثیر افزایش نرخ دیه در میزان حق بیمه، اظهار کرد که افزایش نرخ دیه با رشد ۲۰ درصدی نسبت به امسال، ۳۳۰ میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام تعیین شده است؛ از این رو با احتساب سه درصد هزینه‌های اداری، نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹، به میزان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت بیمه در جریان شیوع ویروس کرونا توضیح داد: بیمه مرکزی و صنعت بیمه با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و تجهیزات درمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به کمک مردم و مراکز درمانی شتافتند و ان شاءالله تا پایان این بحران نیز صحنه خدمت رسانی را ترک نخواهند کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی از صدور حداکثری بیمه نامه‌ها به صورت آنلاین و برخط به عنوان یکی از عملکردهای ویژه برای کنترل ویروس کرونا یاد کرد و افزود: در حال حاضر نیازی برای مراجعه حضوری بیمه گذاران به شرکت‌های بیمه‌ای نیست و با تمهیدات صورت گرفته بیمه نامه‌های شخص ثالث نیز تا نیمه اردیبهشت ماه بدون حضور مالکان خودرو، تمدید می‌شود و در صورت بروز حادثه جای هیچگونه نگرانی برای پرداخت خسارت وجود ندارد.

کد خبر 415614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.