لغو مراسم آخر سال در آرامستان آستارا

شهردار بندر آستارا از لغو مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در آرامستان این شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، آئین پنجشنبه آخر سال و لحظه تحویل عید نوروز امسال در آرامستان آستارا برگزار نخواهد شد.

وی افزود: برای حفظ سلامت مردم برگزاری بسیاری از برنامه‌های مذهبی و تجمعات تعطیل شده و از مردم با فرهنگ و فهیم آستارا خواهشمندیم در منزل بمانند.

شهردار آستارا با بیان اینکه روزانه سه خودروی نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا برای تهیه و خرید مواد ضدعفونی کننده به اردبیل می‌روند، افزود: نیروهای شهرداری آستارا با همکاری مرکز بهداشت مداوم اماکن عمومی و معابر شهری را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

معیتی عنوان کرد: شهرداری آستارا سه دستگاه آمبولانس برای جابجای فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان مستقر کرده است و حدود ۲۰ قبر در آرامستان این شهر آماده شده و کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری، زباله‌های خود را آخر شب یا ابتدای صبح، با پاکت زباله سربسته در مخازن مخصوص قرار دهند و از رها کردن ماسک و دستکش یکبار مصرف در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 415612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.