تولد نوزاد سالم از مادر مشکوک به کرونا در سمنان

اولین شهید مدافع سلامت در مشهد، دستگیری یک جنایتکار در شیروان، مرگ تلخ هشت بیمار با علائم حاد تنفسی در کاشمر و ممنوعیت همه پروازها به مقصد کیش، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری چهارشنبه_۲۸اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا در سمنان به دنیا آمد.

این نوزاد در بیمارستان کوثر سمنان و از مادری ۳۵ ساله که مشکوک به ابتلاء به کروناست متولد شد.

قنبری متخصص اطفال با بیان اینکه این نوزاد به بخش اطفال بیمارستان امیرالمومنین انتقال یافته افزود: شاخصه‌های رشدی نوزاد مطلوب ارزیابی شده و در سلامتی کامل به سر می‌برد.

اولین شهید مدافع سلامت در مشهد

حسن ارباب یکی از نیروهای کادر پزشکی مشهد که به علت ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر بستری شده بود روز چهارشنبه درگذشت.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ارباب اولین شهید خدمت مدافع سلامت در مشهد است که در سن ۵۵ سالگی در خدمت به بیماران وطن بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

حمیدرضا رحیمی افزود: وی پیش از این در بخش اورژانس بیمارستان امدادی مشهد فعالیت داشت.

تاکنون ۴۶ نفر در استان خراسان رضوی که آزمایش آنها از نظر ابتلاء به کرونا مثبت بوده است جان باخته‌اند.

دستگیری یک جنایتکار در شیروان

دادستان عمومی و انقلاب شیروان از درگیری خونین بین دو جوان شیروانی و به قتل رسیدن جوان ۳۰ ساله خبر داد.

هدایتی نیا با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش مرجع انتظامی در ۲۲ اسفند امسال فردی ۲۸ ساله، با ضربات چاقو، جوان ۳۰ ساله‌ای را در یکی از روستاهای شیروان به قتل رساند.

وی ادامه داد: هرچند وقوع قتل عمد از سوی متهم، مشخص و محرز شده و متهم نیز به قتل اعتراف کرده است اما انگیزه قاتل از ارتکاب جنایت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: متهم متعاقب بازجویی‌های اولیه و پس از صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

ممنوعیت همه پروازها به مقصد کیش

همه بلیط‌های پرواز تهران - جزیره کیش، اصفهان - جزیره کیش، شیراز - جزیره کیش، مشهد - جزیره کیش و بندرعباس - جزیره کیش را تا اطلاع ثانوی باطل شدند.

با توجه به مصوبه فوق العاده شورای سلامت جزیره کیش مبنی بر جلوگیری از شیوع بیش از حد بیماری ناشی از ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی کیش موظف شد پروازهای تهران - جزیره کیش، اصفهان - جزیره کیش، شیراز - جزیره کیش، مشهد - جزیره کیش و بندرعباس - جزیره کیش را تا اطلاع ثانوی باطل نموده و امکان سفر هیچ‌گونه مسافر و کیشوندی به جزیره کیش مجاز نخواهد بود.

هواپیمایی کیش ضمن عذرخواهی از مسافرین و کیشوندان محترم به اطلاع می‌رساند وجه پرداختی بلیط بدون جریمه استرداد خواهد شد.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه شورای سلامت، پروازهای مسیر تهران - جزیره کیش با هماهنگی و تأیید شرکت هواپیمایی کیش و سازمان منطقه آزاد کیش قابلیت اجرا خواهد داشت.

گفتنی است پروازهای خروجی از جزیره کیش در مسیرهای پروازی جزیره کیش - اصفهان، جزیره کیش - شیراز، جزیره کیش - مشهد، جزیره کیش - بندرعباس و جزیره کیش - تهران طبق برنامه ریزی قبلی انجام خواهد شد.

مرگ تلخ هشت بیمار با علائم حاد تنفسی در کاشمر

محمدجواد یزدانی با اشاره به فوت ۸ بیمار با علامت حاد تنفسی در بیمارستان کاشمر گفت: آزمایش ۶ نفر از این فوتی‌ها مثبت و دو نفر هنوز اعلام نشده است.

محمدجواد یزدانی، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کاشمر تا ساعت ۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸، اظهار کرد: تاکنون از ۴۷ بیمار در بیمارستان کاشمر نمونه‌گیری شده که نتایج ۴۰ آزمایش مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۲ نفر نتایج آزمایشات کرونا در مورد آن‌ها مثبت و ۱۸ نفر منفی اعلام شده است، خاطرنشان کرد: از تعداد نتایج مثبت اعلام شده بستری ۱۸ نفر مربوط به کاشمر و بقیه از شهرستان‌های مجاور هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به فوت ۸ بیمار با علامت حاد تنفسی در بیمارستان کاشمر تاکنون گفت: آزمایش ۶ نفر از این فوتی‌ها مثبت و دو نفر هنوز اعلام نشده است.

یزدانی بیان کرد: از فوت شدگان کرونایی در کاشمر که جواب آزمایش آن‌ها مثبت بوده، سه نفر کاشمری و سه نفر نیز از شهرستان مجاور هستند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر فوتی دیگر که هنوز نتایج آزمایش آن‌ها مشخص نشده نیز از شهرهای همجوار هستند، اذعان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش حاد تنفسی بیمارستان شهید مدرس (ره) کاشمر بستری هستند.

کد خبر 415605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.