رهاسازی آب به سمت گاوخونی/ توزیع مرحله سوم آب کشاورزی به بارش‌ها و دمای هوا بستگی دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: توزیع مرحله سوم آب کشاورزی ارتباط مستقیم با بارش‌ها و دمای هوا در روزهای آتی دارد؛ بدیهی است هرچه دما پایین‌تر و بارش‌ها بیشتر باشد زمان توزیع آب دیرتر انجام می‌شود.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تصمیم‌گیری نهایی بی شک با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های روزهای آینده و ابتدای فروردین ماه بستگی دارد و هنوز تصمیمی در زمینه افزایش خروجی زاینده رود برای توزیع مرحله سوم آب کشاورزی اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در کشور در نیمه اول فرودین بیش از نرمال پیش‌بینی شده است، گفت: در خصوص رهاسازی آب در ایام نوروز تلاش بر این است که یک جریان حداقلی به عنوان حقابه زیست محیطی در بستر رودخانه جاری باشد که در حاضر نیز این میزان آب در سطح شهر جاری است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: از ۲۲ اسفندماه آب با خروجی ۱۴ مترمکعب بر ثانیه برای تالاب گاوخونی از سد رودشت به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شده است.

ساسانی با بیان اینکه از روز ۲۶ اسفندماه این جریان به ۹ مترمکعب بر ثانیه رسید، افزود: در حال حاضر نیز شش مترمکعب بر ثانیه آب از سمت سد رودشت به سمت گاوخونی در حال رهاسازی است.

وی یادآور شد: هم اکنون ورودی سد زاینده رود ۶۶ مترمکعب بر ثانیه، خروجی از آن ۱۷ مترمکعب بر ثانیه و مخزن دارای ۳۵۹ میلیون مترمکعب آب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تاکنون بر اساس ایستگاه چلگرد ۸۱۳ میلی متر، سال گذشته در چنین روزی یک‌هزار و ۴۰۸ میلی متر و متوسط بلندمدت ۱۰۶۴ میلی متر است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت ۲۴ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

کد خبر 415561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.