۱۱۳ هزار نفر در ورودی‌های اصفهان غربالگری شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اقدامات و فعالیت های این جمعیت در روزهای پایانی سال و آغاز سال نو را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، علی محمد هاشمی در خصوص جزئیات اجرای طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سطح استان، گفت: این طرح در راستای آمادگی و پاسخگویی تیم‌ها و پایگاه‌های امدادونجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان اصفهان به حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در ایام نوروز به مرحله اجرا در می‌آید.

وی اظهار کرد: ۴۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک تیم واکنش سریع، ۲ پایگاه امداد کوهستان و یک پایگاه امداد ساحلی و دریایی و یک پایگاه امداد هوایی با استقرار یک فروند بالگرد بل ۴۱۲ با مشارکت بیش از یک هزار نفر از نجاتگران داوطلب و پرسنل امدادی وبا بهره مندی از ۹۶ دستگاه خودروی امدادی در خدمت هموطنان است.

وی تصریح کرد: این طرح همچون سنوات گذشته و به صورت سراسری با مشارکت دستگاه‌هایی از جمله پلیس راه، اورژانس، آتش نشانی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود.

محمد هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اجرای طرح پایش، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی به استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی استان، نیروی انتظامی، فرمانداری و اورژانس در این طرح، گفت: هدف از این اقدام شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سنجش نخستین علامت بیماری یعنی افزایش تب و دمای عمومی بدن است.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی و اهداف جمعیت هلال احمر در کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان و ستاد پیشگیری از کرونا در جمعیت هلال احمر به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس اظهار کرد: نجاتگران و پرسنل امدادی جمعیت هلال احمر استان در ۵۳ پایگاه این جمعیت مستقر در مبادی ورودی، ۱۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر را از تاریخ ۲۵ اسفندماه تاکنون مورد پایش قرار داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه به مردم توصیه کرد که برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ضمن دوری از هرگونه اضطراب و استرس و رعایت اصول بهداشتی توصیه شده، در خانه بمانند و وارد تجمعات نشوند.

محمد هاشمی با تاکید به برگزاری جلسات قرارگاه راه اندازی مراکز کمک و مراقبت از بیماران بهبود یافته کرونا با حضور اعضای ستاد در جمعیت هلال احمر استان اصفهان با هدف مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از گسترش آن در سطح جامعه گفت: این مراکز برای آن دسته از بیمارانی در حال راه اندازی است که بعد از ترخیص امکان مراقبت از آنها در منزل وجود ندارد ولی احتمال آلوده کنندگی دارند.

وی اظهار کرد: مقرر شده است سه نقاهتگاه در شهرستان اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان، سپاه، ارتش، بسیج جامعه پزشکی، نیروی انتطامی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش برای نگهداری از افراد مبتلا به کرونا راه‌اندازی شود.

محمدهاشمی با بیان اهمیت اراده همگانی برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای رسالت آموزش همگانی جمعیت هلال احمر در این زمینه، افزود: آموزش مربیان جهت آموزش آحاد جامعه، آموزش کارکنان ادارات و نهادهای استان با همکاری مؤسسه کشتی نجات و آموزش نجاتگران، امدادگران و کارکنان در برابر این بیماری و نیز کاهش استرس و اضطراب ناشی از این بیماری از دیگر اقدامات این جمعیت در این خصوص بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، اظهار کرد: خیرین و داوطلبان می‌توانند برای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری بیماران در این نقاهتگاه‌ها مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب ۵۴۰۵۴۰۰۰۹۴ نزد بانک ملت شعبه میر به نام جمعیت هلال احمر استان اصفهان و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۳۷۰۸۶۶۸ به نام جمعیت هلال احمر استان اصفهان واریز نمایند و همچنین این جمعیت آمادگی خود را برای جذب نیروهای داوطلب پزشک، اداری، خدماتی، فنی و رسانه‌ای برای کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام می‌دارد.

کد خبر 415559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.