توزیع ۱۲۰ سبد بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار/فعالیت اتوبوسرانی با یک سوم ظرفیت

شهردار اصفهان گفت: تعداد ۱۲۰ هزار سبد بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا آماده و به زودی در منازل مناطق کمتر برخوردار شهر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز چهارشنبه _۲۸ اسفندماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: امسال در ایام نوروز شرایط ویژه‌ای به واسطه شیوع ویروس کرونا در شهر وجود دارد، اما نوروز نهال امید را در جان همه شکوفه می‌زند و فصل بهار همزاد و همراه با شکوفایی و امید است، از این رو شهر را یک موجود زنده می‌بینیم و معتقدیم این موجود زنده در فصل بهار باید شکوفا شود و زمینه رشد همه زیبایی‌های طبیعی برای آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: شهرداری در سطح شهر اقداماتی را انجام داده است، زیرا شهر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان علی‌رغم آنکه گرفتار کرونا شده و البته تاکید شده مردم در خانه بمانند، بعضی از شهروندان برای انجام برخی از کارهای ضروری ناگزیر به حضور در شهر می‌شوند، از این رو شهر را همچون گذشته با کاشت گل‌ها زیباتر و آماده استقبال از بهار کردیم.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: شهروندان نیز تمام نکات مربوط به بهداشت فردی را رعایت کنند و تنها برای انجام اقدامات ضروری از خانه خارج شوند.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز المان‌ها، فضاسازی و نورپردازی‌های جدید در شهر انجام شده است، تصریح کرد: تعداد ۱۲۰ هزار سبد بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا آماده و به زودی در منازل مناطق کمتر برخوردار شهر توزیع می‌شود و از همه شهروندان نیز درخواست می‌شود این سبدهای بهداشتی را مورد استفاده و توجه قرار دهند.

نوروزی با اشاره به تعطیلی متروی اصفهان، گفت: مترو فقط برای حفظ سلامتی شهروندان و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده تا رفت و آمد در شهر کاهش یابد، از این رو انتظار می‌رود شهروندان تا حد امکان در خانه بمانند.

فعالیت اتوبوسرانی با یک سوم ظرفیت

وی ادامه داد: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی به یک سوم ظرفیت کاهش یافته و در صورت ایجاب ضرورت این میزان را نیز کمتر خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام دید و بازدیدهای مدیران و مسئولان شهری لغو شده است، اظهار کرد: از تمام شهروندان درخواست می‌شود تبریک‌های نوروز را از طریق تلفن و فضای مجازی اعلام کنند و تا حد امکان از تجمعات و تشکیل جلسات خودداری کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: زیارت اهل قبور در آرامستان باغ رضوان، گلستان شهدا و سایر مزارها را در شرایط فعلی انجام ندهند و به فرصت‌های دیگر موکول کنند تا در ایام نوروز تجمعات در این مکان‌ها انجام نشود.

نوروزی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شهر، گفت: طرح زوج و فرد خودروها برای کاهش ترافیک جهت مقابله با ویروس کرونا اجرا شده و به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید شده تا به عنوان محور فعالیت‌ها با پلیس هماهنگ شوند و همه دستگاه‌ها در راستای سیاست‌های تعیین شده در حوزه حمل و نقل، موارد لازم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برای رفاه عمومی بیشتر و کنترل ترافیک، سیاست‌هایی را حوزه حمل نقل شهری تعیین و به سایر دستگاه‌ها اعلام شده تا اقدامات لازم در راستای تحقق آنها صورت گیرد.

شهردار اصفهان گفت: اگر همه در این شرایط که به استقبال عید نوروزی می‌رویم و طبیعت آغوش باز کرده تا از همه استقبال کند، بهداشت و سلامت جامعه را به عنوان خط اول همه اقدامات در نظر بگیریم، شاهد مقابله درست و مهار ویروس کرونا خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در شهرداری تعطیل بردار نیست، گفت: برخی امور را می‌توان در زمان‌های دیگر انجام داد، اما بعضی از اقدامات در هیچ لحظه‌ای تعطیل بردار نیست.

نوروزی تصریح کرد: فضای سه هزار و ۷۰۰ هکتاری سبز شهر هر روز نیاز به آبیاری دارد، همچنین نظافت و بهداشت شهر و حفظ پاکیزگی آن هر روز برقرار است، بنابراین سازمان‌های مربوطه در شهرداری از جمله سازمان مدیریت پسماند و اداره خدمات شهری که در طول هر شبانه روز یک‌هزار تن زباله را از سطح شهر جمع آوری می‌کنند، باید فعال باشند.

وی گفت: روزانه ۴۵۰ میلیون مترمربع از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر نظافت می‌شود که در این فرصت از تلاش تمام پاکبانان زحمتکش شهر تشکر و قدردانی می‌کنم.

شهردار اصفهان افزود: بعضی از بخش‌های شهرداری که فعالیت حضوری در آن ضرورت ندارد، به کارکنان مربوطه مرخصی داده شده و یا تعدادی از نیروها به صورت دورکاری فعال هستند تا سلامتی آنها حفظ شود.

وی تاکید کرد: باید از تلاشگرانی که در عرصه پزشکی و کادر درمانی (پزشکان و پرستاران) که شب و روز نمی‌شناسند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و همچنین از آتش نشانان، پاکبانان و نیروهای انتظامی که در این ایام فعال هستند قدردانی کرده و امیدواریم مردم با این نیروها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 415549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.