ارسال ۳۰۰ هزار ماسک از گوانگژو به گرگان

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ۳۰۰ هزار ماسک برای مردم گرگان از سوی گوانگژو ارسال شده و وظیفه توزیع آن نیز برعهده شهرداری است.

محمدابراهیم جرجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات مدیریت شهری گرگان برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: سه هزار بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و ماسک بین مناطق حاشیه‌ای مانند کوی عرفان، الغدیر، اسلام‌آباد شریعتی، محتشم و سایر محلات کم برخوردار شهر گرگان توزیع شده‌است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در پنج مرحله معابر و خیابان‌ها، بازاچه‌ها، پمپ‌بنزبن‌ها، پارک‌ها و محلات شهر ضدعفونی شدند، افزود: برای این موارد شورای شهر در چند مرحله اعتبار ویژه‌ای درنظر گرفته و در آخرین مرتبه دو میلیارد تومان به شهردار گرگان اجازه هزینه برای مقابله با شیوع کرونا داده شد.

صدور پروانه به سال آینده موکول شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه همواره در پایان سال شهرداری‌ها شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذرانند، تصریح کرد: با تصویب شورای شهر صدور پروانه‌ها و کارهای اداری در شهرداری به سال آینده موکول شده و تنها دریافت عوارض مالی پیش از پایان سال اتفاق خواهد افتاد چون طبق قانون مهلت پرداخت آن تا پایان سال جاری است که این پرداخت‌ها نیز از طریق درگاه‌های اینترنتی قابل انجام است.

وی ادامه داد: املاک شهرداری که در اختیار مستأجر قرار دارد مانند النگدره، نهارخوران و اماکن و بازارچه‌های دیگر از پرداخت اجاره‌بهای اسفند و فروردین معاف شدند.

جرجانی با اشاره به خواهر خواندگی گوانژو چین و گرگان، خاطر نشان کرد: ۳۰۰ هزار ماسک برای مردم گرگان از سوی گوانژو ارسال شده و وظیفه توزیع آن نیز برعهده شهرداری است.

شهروندان گرگان قرنطینه خانگی هستند

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه گرگان از جمله شهرهایی است که شهروندان موارد بهداشتی و قرنطینه خانگی را در آن رعایت کرده‌اند، اضافه کرد: روند اجرای پروژه‌های عمرانی توسط پیمانکاران در حال انجام است و حمل‌ونقل عمومی فعال خواهد بود با این حال از شهروندان می‌خواهیم کمترین تردد را در سطح شهر داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به روند تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری، افزود: شورای شهر از شهردار درخواست کرده بودجه سال ۹۹ را یک دوازدهم اجرا کند تا در ابتدای سال بودجه نهایی مصوب شده و در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: لایحه بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان است و احداث شهربازی، توسعه نهضت آسفالت، ساماندهی پیاده‌دوها و انهار عمومی و انجام اصلاحیه پروژه روگذر میدان بسیج و پروژه افسران از مهم‌ترین اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری خواهد بود.

کد خبر 415548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.