۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
پیوند شهر و طبیعت در تورنتو

تورنتو میزبان یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های تنگه‌ای در سراسر جهان است که بیش از ۱۱ هزار هکتار از مساحت آن، یعنی چیزی حدود ۱۷ درصد از فضای کل شهر، را تنگه‌هایی زیبا در بر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تنگه‌ها و رودخانه‌های تورنتو در کشور کانادا نقش مهمی در وجه‌های مختلف شهر ایفا می‌کند؛ سیستم تنگه‌ای شهر میزبان حدود ۹۰ درصد از حیات وحش تورنتو است و زیرساخت‌های مختلفی نظیر جاده‌ها، راه آهن، خطوط لوله و سازه‌های مهم را در بر گرفته است. بخش اعظمی از زیرساخت‌های آبرسانی شهر متکی به تنگه‌های آن است که از طریق جذب و تصفیه باران آب مورد نیاز شهری را فراهم می‌آورد. تنگه‌های تورنتو نقش مهمی در کنترل سیل ایفا می‌کند و از همه مهم‌تر این که مردم برای رهایی از آلودگی‌ها و شلوغی‌های شهر به این فضاهای آرام و سبز پناه می‌برند و در کنار هم از طبیعت و هوای پاک این مکان‌ها نهایت لذت را می‌برند.

برنامه‌ریزان شهر تورنتو تصمیم گرفتند به منظور ایجاد پیوند بین مناطق مختلف شهر جاده‌هایی در تنگه‌های آن احداث و یک شبکه حمل و نقل فعال راه‌اندازی کنند که مسافران را از دل طبیعت به مقصد می‌رساند. پروژه فوق مسیرهایی حلقه‌ای به طول ۸۱ کیلومتر را در بر گرفته است و تنگه‌ها و مناطق بسیاری از تورنتو را با هم پیوند می‌دهد. این مسیر بر چشم‌اندازهای زیبای فضاهای سبز تورنتو اشراف کامل دارد و از میان رودخانه‌ها و آبشارهای معروف شهر عبور می‌کند.

مسئولان شهر تورنتو بسیاری از سرمایه‌گذاران را به ایجاد تحولاتی در تنگه‌های شهر دعوت کردند. نتیجه این شد که جاده‌هایی جدید، دروازه‌هایی زیبا، پل‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در سراسر تنگه‌ها احداث شد. گروهی از معماران نیز یک پارک شگفت‌انگیز در نزدیکی دریاچه اونتاریو طراحی و احداث کردند که روزانه افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از کارخانه‌های متروکه شهر نیز در یکی از تنگه‌های مرکز شهر به مرکزی فرهنگی تبدیل شد و امروزه میزبان رویدادهای بسیاری است.

این روزها تنگه‌های تورنتو روزانه میزبان هزاران بازدیدکننده است و افراد از تمام گروه‌های سنی برای گذراندن اوقات فراغت در این تنگه‌ها گرد هم می‌آیند. برنامه‌های آموزشی برای بچه‌های مدرسه‌ای، کمپ‌ها، پیاده‌روی‌ها، دوچرخه‌سواری، بازارهای عمومی، باغ‌های سبز، رویدادهای مختلف سال، نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری از جمله مهم‌ترین عواملی است که مردم را به سمت تنگه‌های تورنتو جذب می‌کند.

مقامات رسمی تورنتو متعهد شده‌اند که به زودی اقدامات جدیدی برای توسعه فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی تنگه‌های شهر به کار گیرند و در پروژه‌های جدید خود از مشارکت علاقمندان و ایده‌های آنان بیشترین بهره را ببرند.

کد خبر 415535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.