بی توجهی مسئولان به جندق / اوضاع مهار کرونا خوب نیست

نماینده خوروبیابانک در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: از نظر آمار بیماری شهر جندق با سه بیمار مثبت کرونا آلوده‌ترین شهر خوروبیابانک است اما از نظر رسیدگی وضعیت به شدت اسفناکی دارد و بیشتر اقدامات ضدعفونی در شهرستان خور صورت گرفته در حالی که شهرستان خور تاکنون بیمار مثبت کرونا نداشته است.

محمد واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت و اقدامات شهرستان در کنترل ویروس کرونا، اظهار کرد: هر اقدامی که در شهرستان انجام شده با همکاری شبکه بهداشت محیط بوده است اگر چه اقدامات تا حد زیادی بسیار محدود و اندک بوده است.

وی در خصوص تعداد شهرها و روستاهای شهرستان خور وبیابانک تصریح کرد: خور وبیابانک ۴۰۰ کیلومتر فاصله با اصفهان دارد و به نوعی دورترین شهر استان اصفهان نسبت به مرکز استان است که دارای سه شهر خور، فرخی و جندق است و تعداد روستاهای آن به ۴۰ روستا می‌رسد که در حال حاضر سه مورد مثبت بیماری کرونا در جندق و دو مورد مثبت در شهر فرخی شناسایی شده‌اند.

نماینده خور وبیابانک در شورای اسلامی استان اصفهان با انتقاد از اینکه بسیاری از نقاط شهرستان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: از نظر آمار بیماری شهر جندق با سه بیمار مثبت کرونا آلوده‌ترین شهر خور وبیابانک است اما از نظر رسیدگی وضعیت به شدت اسفناکی دارد و بیشتر اقدامات ضدعفونی در شهرستان خور صورت گرفته در حالی که شهرستان خور تاکنون بیمار مثبت کرونا نداشته است و در شهری مانند جندق با حدود هفت هزار نفر جمعیت که تا به حال سه بیمار مثبت کرونا داشته هیچ اقدام خاصی در آن انجام نشده است.

وی در تشریح این اتنقاد، اظهار کرد: حتی بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی در شهرستان خور توزیع می‌شود که در حال حاضر حتی درصد بسیاری از کمک‌های مردمی اقلام بهداشتی هم به شهرستان خور تعلق می‌گیرد در حالی که شهر جندق یک سوم جمعیت بخش خور وبیابانک را داراست اما کمک‌های مردمی به این شهر تعلق نگرفته است.

واحدی با بیان اینکه مسئولان شهرستان هیچ اقدام خاصی برای جندق نداشته‌اند، گفت: از این موضوعات نه شورای شهر و نه مردم رضایتی ندارند و جندق تنها منبع آماری قرار گرفته است که مدام از تعداد بیماران مثبت کرونای آن صحبت می‌کنند اما هیچ اقدامی برای تجهیز یا در اختیار گذاشتن امکانات به آن انجام نمی‌شود.

نماینده خور وبیابانک در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه از ۱۶ پرسنل شهرداری جندق همه آنها در حال ضدعفونی شهر هستند، افزود: هیچ نیروی امدادی دیگری در این شهر وجود ندارد و تنها شهرداری جندق است که تا حد امکان در حال انجام اقدامات کنترلی است اما شهرداری هم بدون تجهیزات و امکانات دیگر توان ادامه کار را ندارد.

وی با ابراز تأسف از نبود آموزش و جدی نگرفتن بیماری کرونا در جندق، تصریح کرد: آمار بیماران کرونا هر روز در شهر جندق در حال افزایش است و از آینده این شهر در مورد شیوع کرونا به شدت بیمناک هستیم.

واحدی با انتقاد از نبود امکانات، اظهار کرد: تنها با گرفتن سه دستگاه سمپاش چند لیتری از کشاورزان در حال ضدعفونی شهر هستیم و چگونه با این امکانات امکان مهار بیماری را داریم چگونه می‌توان شهری با هفت هزار نفر جمعیت را با چند دستگاه سم پاش معمولی چند لیتری ضد عفونی کرد.

وی با ابراز نگرانی از روند شیوع بیماری گفت: همه مسئولان از وضعیت این شهرستان اطلاع دارند اما در جلسات مختلف هیچ دستوری برای اختصاص اقلام بهداشتی صادر نشده و تمام این اقلام حتی به همان اندازه محدود هم توسط شهرداری جندق در حال تأمین شدن است که متأسفانه شهرداری هم با مشکلات عدیده‌ای روبه روست که حتی توان پرداخت حقوق پرسنل خود را هم ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر خور وبیابانک با بیان اینکه ورودی شهرها توسط نیروهای هلال احمر کنترل می‌شد، گفت: تنها در روزهای اول شیوع این بیماری اقدامات کنترلی در پلیس راه جندق توسط نیروهای هلال احمر انجام شد اما در حال حاضر کنترلی هم بر ورودی‌های شهر نیست.

وی با بیان اینکه همه واحدهای بوم گردی تعطیل شده است، افزود: همه این افراد به دلیل اینکه از اقشار دلسوز هستند به طور خودجوش تمام واحدهای مسافرتی و اقامتی خود را تعطیل کردند و تعدادی از مردم تا حد توانشان برای کنترل بیماری کمک کردند هر چند درصد بسیاری از مردم به هشدارهای در خانه ماندن بی‌توجه هستند و همچنان در شهر تردد دارند.

واحدی با ابراز نگرانی از نبود اقلام بهداشتی همچون ماسک و الکل گفت: جندق تنها یک درمانگاه با یک تخت ایزوله دارد و همه بیماران چه در مورد کرونا چه دیگر بیماری‌ها به شهرستان نائین منتقل می‌شوند حتی در درمانگاه هم اقلام بهداشتی مانند ماسک وجود ندارد و با چنین وضعیتی مسئولان همچنان به این شهرستان بی‌توجه هستند.

کد خبر 415531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 2
    کاش حداقل یه آمبولانس دیگه واسه جندق اختصاص بدن!