۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
ورودی‌های شهربابک مسدود شد

شهردار شهربابک به مسدود شدن ورودی‌های شهربابک اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد بحران شهرستان تمام ورودی‌های شهر مسدود شده و در ورودی شهر اکیپ پایش سلامت در حال فعالیت است.

به گزارش ایمنا، محسن کرمی‌نیا با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در این شهر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع در ابتدا جلسه کمیته کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تشکیل شد که لغو برگزاری جلسات عمومی و مراسم مذهبی در شهرداری، لغو مأموریت سازمانی به استان‌ها و برعکس خصوصاً به استان‌های آلوده به ویروس مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقرر شد دریافت تمام عوارض شهرداری به اردیبهشت ماه موکول شود، تصریح کرد: گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی، خودپردازها، جایگاه‌های سوخت، ادارات، وسایل نقلیه درون‌شهری و سایر اماکن عمومی از جمله اقدامات شهرداری شهربابک است.

شهردار شهربابک با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده به منظور استفاده در اماکن عمومی شهر استفاده شده است افزود: ضدعفونی معابر توسط سه اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار از سوی شهرداری و حدود هفت اکیپ مردمی هر شب از ساعت ۹ آغاز می‌شود و در طول روز نیز بسته به وجود موارد پرخطر در برخی مناطق مجدداً انجام می‌شود.

کرمی‌نیا به ممنوعیت فعالیت تمام روزبازارها و وانت‌های دوره گرد شهربابک اشاره و عنوان کرد: شهرداری با توجه به حوزه اختیارات خود اقداماتی را به منظور کاهش حضور شهروندان در سطح شهر انجام داده و با این اقدام به دنبال پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهر است.

وی گفت: مردم فهیم این شهر ضمن رعایت بهداشت فردی و توجه به پویش "در خانه می‌مانیم" گام بلندی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شهر برداشته‌اند.

شهردار شهربابک یادآور شد: بسیاری از شهروندان نیز در قالب گروه‌های متعدد همراه با کارکنان شهرداری در امر گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر حضور فعالانه دارند.

کرمی‌نیا به مسدود شدن ورودی‌های شهربابک اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد بحران شهرستان تمام ورودی‌های شهر مسدود شده و در ورودی شهر اکیپ پایش سلامت در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: متأسفانه به علت شیوع ویروس کرونا، نمی‌توانیم پذیرای هموطنان گرامی در شهربابک باشیم.

شهردار شهربابک خاطرنشان کرد: در هر موضوع و اتفاقی به طور قطع فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم راه حل اصلی است و اگر شهروندان به توصیه‌های ارائه شده از سوی کارشناسان عمل کنند می‌توانیم در مقابل این ویروس پیروز شویم.

کرمی‌نیا افزود: شهرداری شهربابک در راستای فرهنگ سازی مقابله با کرونا اقداماتی از جمله تشکیل پویش‌های "من در خانه می‌مانم" به همراه آموزش شهروندی، برگزاری مسابقاتی با عناوین "مسابقه کرونایی ۱"، "میلاد امام علی (ع) "، مسابقه نقاشی "چطور کرونا به خانه ما نیاد" ویژه کودکان، مسابقات ورزشی با عنوان "در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم" مطرح شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی معابر، مسدود کردن برخی مسیرها، اطلاع‌رسانی و نصب بنرها و سایر اقدامات مربوط به مبارزه با کرونا بسیار هزینه‌بر است و افزود: شهرداری شهربابک بودجه‌ای معادل دو میلیارد ریال به منظور مبارزه با کرونا در نظر گرفته و تاکید دارم که همراهی و همکاری شهروندان بسیار مهم‌تر و مؤثرتر از هرنوع خدمتی است تا به دنبال آن، همه با هم کرونا را شکست دهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 415524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.