هشدار سازمان هواشناسی به ۱۱ استان

سازمان هواشناسی کشورمان در قالب اطلاعیه‌ای در خصوص وقوع بارش‌های پراکنده در ۱۱ استان هشدار داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال خلیج‌فارس، بخش‌هایی از جنوب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات مناطق سردسیر زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و شمال غرب بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز در استان‌های خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

امروز در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی‌شده و شمال خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در اکثر مناطق کشور به‌جز نیمه شرقی هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان در برخی ساعات بارش روی می‌ده. ضمن این‌که از بعدازظهر فردا از میزان ابرناکی و بارش به‌تدریج از سمت غرب کاسته شده و عمده بارش‌ها در شمال شرق و شرق کشور خواهد بود.

روز جمعه نیز بارش در شمال شرق و شرق کشور ادامه داشته و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

شنبه هفته آینده سامانه بارشی فعالی از سمت مرزهای غربی وارد کشور شده و در نیمه غربی و نیمه جنوبی کشور باعث بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات نقاط سردسیر باعث بارش برف می‌شود. یکشنبه هفته آینده این سامانه بارشی تقریباً اکثر مناطق کشور را فرامی‌گیرد.

کد خبر 415520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.