روند رو به رشد اقتصاد چین تغییر نکرده است

تیم کوک رئیس اجرایی شرکت اپل اخیراً با انتشار بیانیه ای اعلام کرد فروشگاه‌های این شرکت غیر از چین تا ۲۷ مارس بسته می‌شود.

به گزارش ایمنا، نشست طراحان این شرکت که قرار است ماه ژوئن برگزار شود به صورت آنلاین خواهد بود. کوک گفت: همزمان با مهار شیوع کرونا ویروس در چین، فروشگاه‌های شرکت در سراسر چین باز شده است.

این بیانیه دو پیام ارسال می‌کند: نخست این که همزمان با شیوع کرونا ویروس جدید در سراسر جهان، آسیب آن بر اقتصاد بیش از پیش ظاهر می‌شود؛ و دوم این که همزمان با مهار قدرتمند شیوع آن، نظم عادی اقتصاد چین به سرعت در حال احیا است.

تولید گوشی‌های اپل اصولاً به کارخانه‌های شرکت در چین وابسته است. بازگشایی فروشگاه‌های این شرکت در چین به معنای احیا زنجیره عرضه این شرکت است که نشان از سرعت بالای احیای اقتصاد چین است. پس از تلاش‌های سخت، شیوع کرونا ویروس در چین به نتایج مرحله‌ای مهمی رسیده است. فعالیت دستگاه‌های بیشتری در این «کارخانه جهان» از نو شروع می‌شود. چین در کار احیای تولید نیز در کنار پیشگیری و مهار شیوع کرونا ویروس جدید، به نتایج برجسته‌ای دست یافته است.

بر اساس آمار اداره ملی چین، از ماه‌های ژانویه تا فوریه، اقتصاد چین ضربات شیوع کرونا ویروس را پشت سر گذاشته و وضعیت اصلی رو به رشد اقتصاد چین در درازمدت تغییری نکرده است.

پس از شیوع کرونا ویروس در چین، سیاست چین روز به روز تقویت یافته و با اجرای سیاست‌های هدفمند به شرکت‌های نیازمند کمک کرده است. برای نمونه، وزارت دارایی چین با اختصاص صدها میلیارد یوان حمایت مالی و با اجرای سیاست‌هایی مانند کاهش مالیات و فراهم کردن وام‌هایی با بهره پایین به شرکت‌ها در غلبه بر مشکلات فعلی کمک کرده است. بانک مرکزی چین نیز با تزریق ۱۷۰۰ میلیارد یوان نقد به بازار، با کاهش هزینه جمع‌آوری سرمایه، تقاضای بازار را تثبیت کرده است.

در جریان شیوع کرونا ویروس در چین، اقتصاد دیجیتال در چین نیروی باشکوه و برتری‌های زیاد خود را در جلب سرمایه نشان داده است. ساخت تأسیسات زیربنایی جدید مربوط به نسل ۵، شبکه اینترنت صنعتی و شبکه اشیا توجه سرمایه گذاران را در ماه مارس به خود جلب کرده است. در ماه مارس، ۳۰ استان و شهر در چین پروژه‌های سرمایه گذاری مربوط به تأسیسات زیربنایی به ارزش ۱۰.۰۰۰ میلیارد یوان را اعلام کردند که به رشد اقتصاد کمک کرده است.

تعداد راه بیشتر از تعداد مشکلات است. چین در مرحله بعدی ضمن ادامه پیشگیری و مهار شیوع کرونا ویروس، فعالانه به همکاری بین‌المللی در این مورد می‌پردازد و سیاست‌های کلان نیرومندی برای مقابله با مخاطرات احتمالی اعلام می‌کند. این در حالیست که چین با استفاده فعال از برتری‌های بازار بزرگ خود، گسترش نیازهای مصرفی و سرمایه گذاری و گسترش اصلاحات و درهای باز، فعالانه سرمایه گذاری و تجارت خارجی را توسعه می‌دهد.

منبع:CRI

کد خبر 415517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.