اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل مشهدی ها

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد از اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منزل طی روزهای آینده در این شهر خبرداد و گفت: پلاک خودورهای متخلف از طریق ۴۵۰ دوربین نظارت تصویری، ۱۱۰ دوربین ثبت تخلفات و پنج خودرو دارای دوربین ثبت تخلف ثبت خواهد شد.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد:: در پی تأکیدات شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منزل با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این موضوع در جلسه شورای همتای استان مطرح و تصویب شد تا در شهر مشهد اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تدارکات لازم برای نصب نرم افزار مورد نیاز تا ۴۸ ساعت آینده برای اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منازل انجام می‌شود، افزود: پلاک خودورهای متخلف از طریق ۴۵۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۱۰ دوربین ثبت تخلفات و پنج خودرو دارای دوربین ثبت تخلف ثبت خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: در مرحله نخست به خودروهای متخلفی که پلاک آنها از سوی دوربین‌ها ثبت شود از طریق پیامک اخطار داده شده و در گام بعد جریمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: تاریخ دقیق اجرای طرح زوج فرد خودروها از در منزل با هماهنگی سایر نهادهای ذیربط طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

کاظمی از کاهش ۵۶ درصدی ورودی و خروجی مسافر از طریق پایانه مسافربری امام رضا (ع) طی ۱۰ روز گذشته نسبت به اسفند سال ۹۷ خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اطلاع رسانی‌های انجام شده شاهد کاهش حدود ۶۰ درصدی ورود و خروج مسافر از طریق پایانه امام رضا (ع) از ۱۴ اسفند تا ۲۴ اسفند بوده‌ایم.

وی افزود: روزهای ۱۴ تا ۲۴ اسفند سال گذشته ۴۲۳ هزار و ۲۹۰ مسافر از طریق پایانه مسافربری امام رضا (ع) جا به جا شده‌اند که این رقم با بیش از ۵۶ درصد کاهش در مدت مشابه سال جاری ۱۹۱ هزار و ۵۶۹ مسافر بوده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: از زائران و مجاوران عزیز تقاضا می‌شود در راستای حفظ سلامت خود و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سفر به مشهد و سایر نقاط کشور خودداری کنند.

کد خبر 415504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.