هوای اصفهان برای عموم ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۵۸ برای عموم مردم ناسالم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز چهارشنبه - بیست و هشتم اسفندماه - با میانگین ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس ثبت شد.

همچنین کیفیت هوای این کلان شهر در نخستین ساعات صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۹۲، خیابان استانداری روی عدد ۱۶۵، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۵۵ و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۶۰ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شهرهای مبارکه با میانگین ۷۹، نجف آباد با میانگین ۶۰، شاهین شهر با میانگین ۵۴، کاشان با میانگین ۹۹ و سجزی با میانگین ۹۲ در وضعیت سالم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 415498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.