۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
سایه کرونا بر گردشگری زنجان

سرپرست شهرداری زنجان گفت: این شهر از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود و شهرداری همه‌ ساله اقدامات زیادی برای میزبانی از مسافران انجام می‌داد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از این امور تعطیل شده است.

حبیب‌الله ملائی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا تکالیفی بر عهده شهرداری قرار داده شده است، اظهار کرد: مدیریت شهری به عنوان رئیس کمیته ضدعفونی کردن انتخاب شده است و وظیفه تدفین فوت شدگان ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا را نیز بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری زنجان از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا و بسیار زودتر از شهرهای بزرگ اقدام به ضدعفونی خیابان‌ها و میادین پر تردد کرد، ادامه داد: به منظور جلوگیری از تجمع مردم تغییراتی در برنامه‌های شهرداری زنجان ایجاد شده است که ضمن استمرار فرایند خدمت‌رسانی، سلامت شهروندان نیز حفظ شود.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه پیش از این مسابقه‌ای به منظور انتخاب المان‌های برتر نوروزی برای نصب در شهر زنجان برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: از میان ایده‌های برتر انتخاب شده، المان‌هایی که موجب تجمع مردم می‌شود در نوروز امسال نصب نخواهد شد.

ملائی‌یگانه با بیان اینکه امسال سفره هفت سین نصب نخواهد شد، اضافه کرد: پس از بهبود شرایط و کاسته شدن از خطر شیوع و انتقال بیماری کرونا، المان‌های برگزیده نیز در سطح شهر نصب خواهد شد تا چهره شهر بیش از گذشته زیبا شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته پاکسازی منطقه عوارضی ورودی شهر زنجان از سوی اعضای سمن‌ها و دوستداران محیط زیست انجام می‌شد، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تجمع افراد و وجود خطر انتقال ویروس کرونا، امسال کارکنان شهرداری اقدام به پاکسازی و رفت و روب ورودی‌های شهر از جمله در منطقه عوارضی کرده‌اند.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه امکان استفاده از شرایط تخفیف برای صدور پروانه ساختمان تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ تمدید شده است، تصریح کرد: در صورت نیاز و استمرار خطر انتقال بیماری کرونا، با تصویب شورای شهر این زمان نیز قابل تمدید است.

ملائی‌یگانه از ادامه اجرای طرح آسفالت و لکه‌گیری خیابان‌های سطح شهر تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: لکه‌گیری خیابان‌ها با اولویت معابر اصلی تا زمانی که بارش اتفاق نیفتد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیمانکار شرکت آب و فاضلاب شهری نیز مکلف شده تا حفاری‌های خود را با بتن‌ریزی ترمیم کند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های مناطق نیز نسبت به پر کردن چاله‌های ایجاد شده در محلات و مناطق مختلف شهر اقدام می‌کنند.

سرپرست شهرداری زنجان با تاکید بر ضرورت انجام روکش و ترمیم آسفالت در درجه حرارت بالای محیط، خاطرنشان کرد: لکه‌گیری و آسفالت جزئی خیابان‌ها به منظور جلوگیری از ایراد خسارت‌های احتمالی به خودروها انجام می‌شود.

ملائی‌یگانه اضافه کرد: خاک‌ورزی و آماده‌سازی قطعه فرش گل میدان بسیج جهت کاشت گل‌های بهاره، هرس و پیرایش و جوان‌سازی نهاده‌های فضای سبز بلوار غدیر، کاشت گل بهاره بنفشه در میدان خیابان اول کوی کارمندان، شست‌وشوی جداول رفیوژ وسط از پل کوی فرهنگ تا میدان جهاد و شست‌وشوی علائم ترافیکی و جداول از دیگر برنامه‌های شهرداری برای آماده‌سازی شهر در ایام پایانی سال است.

وی سلامت نیروهای خدماتی شهرداری را اولویت اول در اجرای برنامه‌های مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر توان مدیریت شهری صرف ضدعفونی، گندزدایی و سم‌پاشی محیط می‌شود.

به گزارش ایمنا، زنجان از شهرهای کهن و تاریخی ایران است که آثار تاریخی، فرهنگی و میراثی زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بنای تاریخی یا مجموعه تاریخی رخت شوی خانه، بازار بزرگ زنجان مربوط به اوایل و دوران میانی عهد قاجار، حسینیه اعظم با قدمت حدود یک قرن، عمارت ذوالفقاری مربوط به دوره قاجار، مسجد چهل ستون، کارخانه کبریت، کاروانسرای دخان، عمارت دارایی مربوط به اواخر عهد قاجار و پهلوی اول به مساحت ۱۸ هزار مترمربع، موزه اجساد مومیایی شش مرد نمکی و موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد.

کد خبر 415488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.