جانشین احتمالی مرکل به کرونا مبتلا شد

آزمایش «فریدریش مرتس» گزینه احتمالی صدراعظمی آلمان به ویروس کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش ایمنا «فریدریش مرتس» که از وی به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی «آنگلا مرکل» نام برده می‌شود به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بر این اساس نتایج آزمایش‌های انجام گرفته بر روی وی در این خصوص مثبت بوده و او باید تحت درمان قرار گیرد.

در همین رابطه مرتس امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری د.پ.آ. آلمان ضمن تأیید این خبر گفت: آزمایشی که روز یکشنبه داده بودم مثبت اعلام شده و من باید تا دو هفته در خانه قرنطینه باشم.

به دنبال اعلام کناره گیری «آنه گرت کرامپ کارن باوئر» از ریاست حزب دموکرات مسیحی (CDU) آلمان در تابستان آینده فریدریش مرتس آمادگی خود را برای جانشینی وی اعلام کرد.

به تازگی در رأی گیری ایالت تورینگن حزب مرکل و حزب راست افراطی الترناتیو آلمان از یک نامزد میانه رو حمایت می‌کردند؛ اقدامی که شکستن یک تابوی سیاسی درباره همکاری با احزاب تندرو در آلمان محسوب می‌شد.

باوئر به دلیل نحوه مدیریت این بحران و ناتوانی در ایجاد وحدت حزبی مورد انتقاد قرار گرفت و درخواست‌های او برای برگزاری انتخابات جدید در این ایالت عمدتاً نادیده گرفته شد.

فریدریش مرتس سیاستمداری از نظر اجتماعی محافظه کار و از لحاظ اقتصادی لیبرال محسوب می‌شود و پیشتر رئیس فراکسیون مسیحی‌ها متشکل از احزاب دموکرات و سوسیال مسیحی (CDU/CSU) در پارلمان آلمان (بوندستاگ) بود. او در انتخابات درون حزبی سال ۲۰۱۸ میلادی نتیجه را با اختلاف اندک به کارن باوئر واگذار کرد.

طی روزهای گذشته و به دنبال همه گیری بیماری کرونا در اروپا، صدراعظم آلمان دیدارش با رؤسای دولت‌های صربستان و لوکزامبورگ را لغو و دیدار ویدئو کنفرانسی را جایگزین آنها کرد.
تاکنون پنج هزار و ۸۱۳ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در این میان ۱۳ فوتی گزارش شده و ۴۶ نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 415473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.