ثبت ملی درخت کهنسال شهرداری جهرم

شهردار جهرم گفت: درخت کُنار واقع در شهرداری جهرم به عنوان مسن‌ترین موجود زنده شهر جهرم به ثبت رسید.

به گزارش ایمنا، علیرضا نظری اظهار کرد: گفته می‌شود این درخت بیشتر از ۶۰۰ سال عمر دارد و نام علمی آن Ziziphus spina-christi است؛ مردم، درخت کنار را به عنوان درخت سدر می‌شناسند و سابقه ذهنی آنان از این گیاه به بهداشت مو و استفاده از سدر برای شستن موهای سر برمی‌گردد.

وی گفت: اقداماتی برای رنگ‌آمیزی بلوارهای شهر، آب نماها، حوضچه‌ها، لبه بلوارها و دیگر نمادهای شهری برای پاسداشت بهار انجام شده است.

شهردار جهرم با اشاره به کاشت گل‌ها و درختان خاطرنشان کرد: کاشت ۱۰ هزار و ۸۰۰ عدد درخت و درختچه از جمله: سروناز، ابریشم ایرانی، زیتون تلخ، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، صنوبر، عرعر، پئولونیا، بیدمجنون و کاشت ۱۳ هزار و ۵۰۰ عدد گل گلدانی از جمله گل رُز، شب‌بو و اطلسی در سطح شهر جهرم انجام شده است.

نظری ادامه داد: نمادهای نوروزی نیز در محوطه باغ ملی، چهارراه سپاه و پارک جنگلی توسط سازمان فضای سبز شهرداری جهرم نصب شده است.

وی گفت: برای پیشگیری از گسترش کرونا، هر روز از ساعت پنج صبح تا پایان ساعت مشخص شده برنامه ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های شهر ادامه خواهد داشت و به کوشش سازمان حمل و نقل شهرداری جهرم و به صورت شبانه‌روزی، اتوبوس‌های واحد، سرویس‌های دانشگاهی، تاکسی‌های خطی و گردشی و همینطور اتوبوس‌های مسافربری و ایستگاه‌های مسافری در سطح شهر جهرم گندزدایی و ضدعفونی شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 415451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.