شیرینی مصرف نکنید

شناخت غذاهای ضد ریزش مو، تاثیر عصاره چای سبز در مقابله با فیبروز ریوی، امکان آلودگی شیرینی به ویروس کرونا، لزوم پرهیز از مصرف باقلا در شرایط کنونی و و آنتی بیوتیکی طبیعی با انار را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به گفته محققان، عصاره چای سبز در مقابله با نوع پیش رونده و جدی بیماری ریه امیدبخش است. در بیماری موسوم به فیبروز ریوی، بافت ریه به مرور زمان دچار جراحت و زخم می‌شود و در نتیجه میزان اکسیژن دریافتی بدن محدود می‌شود. در نهایت نارسایی ریوی روی می‌دهد که منجر به مرگ می‌شود. فیبروز ریوی انواع مختلف دارد اما شایع‌ترین نوع آن، ایدیوپاتیک است. در حال حاضر دو دارو برای کُند کردن روند آسیب به ریه‌ها وجود دارد، اما بیماری را کامل متوقف نمی‌کند. در مطالعه جدید، عصاره چای سبز موسوم به EGCG مورد بررسی قرار گرفته است.

EGCG یک آنتی اکسیدان قوی است، ترکیباتی که می‌تواند از سلول‌های بدن در مقابل آسیب ناشی از فرایندهای گوناگون بیماری محافظت کند. در این مطالعه، دکتر «هارولد چپمن» به همراه همکارانش، ۲۰ بیمار را مورد نمونه برداری بافت ریه قرار دادند. به مدت ۲ هفته، نیمی از بیماران روزانه ۶۰۰ میلیگرم EGCG به شکل کپسول دریافت کرده بودند. نیم دیگر چنین کپسول‌های را دریافت نکردند.

زمانی که محققان بافت ریه نمونه برداری شده بیماران را مورد بررسی قرار دادند، تفاوت‌های کلیدی بین دو گروه مشاهده کردند. بیمارانی که مکمل EGCG مصرف کرده بودند شاهد میزان کمتر برخی پروتئین‌های دخیل در فیروز ریه بودند. علائم بیماری فیبروز کبدی، سرفه مداوم، خستگی، و تنگی نفس در طول فعالیت فیزیکی است. اکثر موارد ابتلاء به این بیماری در افراد بالا ۶۰ سال مشاهده می‌شود. سیگار کشیدن و سابقه خانوادگی این بیماری هم از فاکتورهای پرخطر محسوب می‌شوند.

لزوم پرهیز از مصرف باقلا در شرایط کنونی

مدیر بیمارستان استاد مطهری شهرستان جهرم، گفت: یکی دیگر از مسمومیت‌ها که خطر جدی برای شهروندان به دنبال دارد، مصرف باقلا خصوصاً برای کسانیسکه سابقه فاویسم دارند است.

حمید رنجبر، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بستری شدن بسیاری از مبتلایان به این ویروس، محیط بیمارستان مکانی مناسبی برای هیچ فردی نیست لذا باید از خوردن باقلا پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: با نزدیک شدن به فصل بهار، بسیاری از افراد علاقه‌ای وافر به خوردن باقلا دارند. این در حالی است که افراد بدون توجه به عواقب و مسمومیت‌های ناشی از آن به خوردن آن ادامه می. دهند.

رنجبر ادامه داد: در کنار شیوع کرونا ویروس و بستری افراد در بیمارستان‌ها، کودکان و بزرگسالانی وجود دارند که به خاطر مسمومیت به باقلا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

مدیر بیمارستان مطهری جهرم، گفت: با توجه به کمبود خون و ایمن نبودن محیط بیمارستان‌ها در این روزها، والدین لطفاً از خوردن باقلا بپرهیزند و مراقب کودکان خود باشند.

آنتی بیوتیکی طبیعی با انار

انار یکی از سالم‌ترین میوه‌ها در چهره زمین است. این شامل بسیاری از مزایای سلامتی شگفت انگیز است. این گیاه همچنین حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد توموری و همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است به اسید فولیک انار حاوی سه عدد ویتامین A و C و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و آهن.

یک عدد انار را روی شعله پخش کن بگذارید و حرارت را خیلی کم کنید تا به آرامی داخل آن شروع به جوشیدن کند و پخته شود. گاهی انار را بچرخانید تا همه جای آن به طور کامل بپزد اجازه بدهید ۲۰ دقیقه انار بپزد. سپس بگذارید خنک شود آن را با باز کنید و همه آن را به غیر از پوست رویی اش بخورید. این کار را شب‌ها قبل از خواب انجام بدهید و بعد از آن چیزی نخورید. اگر عفونت شدید دارید این کار را سه شب به صورت پی در پی انجام بدهید. اثرات آنتی بیوتیک انار پخته را حتماً می‌بینید. این آنتی بیوتیک قوی هر گونه عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلودرد، گوش درد، برونشیت مزمن و عفونت ریه‌ها را درمان می‌کند.

امکان آلودگی شیرینی به ویروس کرونا

یک متخصص تغذیه درباره تهیه شیرینی با توجه به ویروس کرونا گفت: امسال با وجود ویروس کرونا و نبود دید و بازدید در میان ایرانیان احتیاجی به خرید شیرینی نیست.

خدیجه رحمانی، اظهار کرد: خرید شیرینی اصلاً امری ضروری و لازم نیست؛ چرا که کودکان با مصرف بی رویه شیرینی دیگر تمایلی به خوردن غذا نداشته و همین امر باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود و بسیار مضر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، تصریح کرد: توصیه ما این است که تمامی شیرینی جات، قندهای ساده مانند شکلات از آنجایی که به فرد احساس سیری کاذب می‌دهد و آن‌ها را از مصرف غذا محروم می‌کند به هیچ عنوان نباید مصرف شوند.

رحمانی تصریح کرد: افراد از مصرف شیرینی جات پرهیز کنند و اگر هوس خوردن کردند در میان وعده حداکثر دو عدد مصرف کنند تا قند خون آن‌ها حفظ شود. افراد بهتر است از قندهای ساده و بی ضرر مانند میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند تا به بدن شأن آسیب نرساند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف نکردن شیرینی‌تر با وجود ویروس کرونا اظهار کرد: رشد باکتری در شیرینی جات‌تر به نسبت شیرینی جات خشک بیشتر است؛ چرا که اکثر باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها به خصوص کپک‌ها در محیط‌های رطوبتی رشد بیشتری پیدا می‌کنند و به همین علت امکان آلودگی آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رحمانی تصریح کرد: شیرینی‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند احتیاجی به قرار دادن در داخل مایکروفر ندارند و بستگی به حجم و رطوبت آن‌ها باید در داخل مایکروفر قرار بگیرند و حرارت ببینند.

شناخت غذاهای ضد ریزش مو

آنچه باعث سلامتی پوست سر و موی انسان می‌شود در مواد غذایی وجود دارد و استفاده از این مواد فرد را از مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. عوامل متعددی نظیر ژنتیک، اختلالات هورمونی، کم‌کاری تیروئید، کمبود ویتامین‌ها و گردش خون ناکافی در پوست سر موجب ریزش غیرطبیعی مو می‌شوند.

مصرف مواد غذایی مغذی تا حد زیادی در کنترل ریزش مو مؤثر است. در ادامه مواردی از مواد غذایی مفید برای جلوگیری از ریزش مو می‌آید که عبراتند از:

بیوتین یک ویتامین محلول در آب از خانواده‌ی ویتامین‌های گروه ب است که موجب تقویت مو و پوست سر می‌شود. منابع غذایی حاوی بیوتین عبارتند از مغزها، برنج قهوه‌ای و جوی دو سر.

عدس‌ها پر از مواد غذایی سالم همچون آهن، روی، پروتئین و بیوتین هستند. همچنین دانه‌ی سویا و لوبیا قرمز هم برای پیشگیری از ریزش مو عالی‌اند. پس اطمینان حاصل کنید که به طور منظم از این حبوبات مصرف می‌کنید.

تخم مرغ، منبعی غنی از پروتئین، روی، سلنیوم، سولفور و آهن است. روی، ماده‌ایست که برای ترمیم بافت پوست سر و تضمین صحت عملکرد غدد چربی در اطراف فولیکول‌های مو ضروری است. همچنین کمبود آهن هم از علل شناخته شده‌ی ریزش مو است.

سالمون سرشار از امگا سه و منبع خوب پروتئین و ویتامین B۱۲ و آهن است. اسیدهای چرب امگا سه برای سلامت پوست سر ضروری هستند. گیاه‌خواران نیز باید روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری بذر کتان بخورند تا چربی‌های امگا سه مورد نیاز بدنشان تأمین شود.

محصولات لبنی را به هر شکلی که می‌توانید (ماست، پنیر، شیر) مصرف کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند قاشق بذر کتان و گردو هم اضافه نمائید تا اسیدهای چرب امگا سه و روی نیز به خواص آن‌ها اضافه شود.

اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می‌کند. رنگ سبز برگ‌ها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا سه، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو، درخشندگی کمک می‌کند.

قرن‌هاست مردم بر این باورند که مریم گلی از ریزش مو پیشگیری می‌کند. مصرف روزانه‌ی روغن مریم گلی، یا خود مریم گلی بعنوان ادویه، فرآیند بازسازی پوست بدن را بهبود می‌بخشد. بدین معنی که پوست و مویی سالم‌تر پیدا خواهید کرد.

ریشه قرمز یاقوتی در مواد شیمیایی طبیعی به عنوان نیترات‌ها شناخته می‌شود پس از تجزیه شدن در بدن این مواد شیمیایی ممکن است به افزایش گردش خون کمک کنند که ممکن است اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول‌های ترشحی مو برساند.

کد خبر 415440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.