تولید شش هزار ماسک در کارگاه صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تولید شش هزار ماسک در یکی از کارگاه های صنایع دستی استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، جعفر جعفر صالحی امروز _ سه شنبه ۲۷ اسفندماه_ گفت: یکی از هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان در اقدامی خدا پسندانه به یاری هموطنان شتافته و این بار در جبهه فعالیت‌های اجتماعی و بهداشت و سلامت جامعه ورود کرده و برگ زرین دیگری بر افتخارات طلایه داران حوزه فرهنگ و هنر این مرز و بوم اضافه کرد.»پ

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: در حال حاضر اولویت اصلی هموطنان عزیز، سلامت و بهداشت است، و تأمین ملزومات اولیه بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش جز الزامات پیشگیرانه محسوب می‌شود. یکی از هنرمندان قلمکار اصفهان در اقدامی شایسته کارگاه‌های تولید پارچه خود را تبدیل به کارگاه تولیدی ماسک کرده و روزانه بیش از ۶۰۰۰ ماسک را تولید و در اختیار همشهریان و هموطنان قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: هر چند طی سال جاری عواملی همچون تحریم‌های ظالمانه، سیل، حادثه تروریستی و ویروس کرونا، مشکلاتی را برای فعالان حوزه صنایع دستی به دنبال داشته ولی طبق برنامه‌هایی که ویژه سال آینده پیش بینی شده، می‌توان علاوه بر بهره مندی تمامی فعالان از بسته‌های حمایتی دولتی (بانک‌ها، امور مالیاتی، امور بیمه و…)، رونق تولید و فروش را در آینده نزدیک ویژه این عزیزان شاهد باشیم.

اعطا تسهیلات ۴۵۷ میلیارد ریالی به فعالان حوزه صنایع دستی در طی سال ۱۳۹۸

جعفر صالحی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تسهیلات اعطا شده به فعالان حوزه صنایع دستی، توضیح داد: تسهیلات از دو محل کمک‌های فنی - اعتباری و از طریق انعقاد تفاهم نامه بین معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و بانک گردشگری صورت گرفت. این تفاهم نامه در قالب ۸۱ طرح به مبلغ ۴۱۴ میلیارد ریال بابت ایجاد اشتغال ۸۲۸ نفر و همچنین از محل اعتبارات مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال به تعداد ۶۸ طرح و ایجاد اشتغال پایدار ویژه ۴۸۳ نفر، به هنرمندان و فعالان این حوزه پرداخت شد.

کد خبر 415439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.