حل مشکل بی‌خانمانی در لندن با تکنولوژی هوشمند

مدیران شهری در یک دهه اخیر تلاش کرده‌اند به کاوش در مورد نقش مدیریت داده‌ها در استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند برای بهبود رفاه شهروندان بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در عصر هوشمندسازی شهری، پیشرفت‌های تکنولوژیک قدرتمند زمینه را برای ایجاد تغییر از طریق روش‌های خردمندانه تحلیل داده‌ها تسهیل می‌کند و در نتیجه به طور مداوم در حال بهبود چگونگی کار کردن، یادگیری، گذراندن اوقات فراغت، زندگی و تعاملات بین انسان‌ها می‌شود. مدیران شهری در کشور کانادا در تلاشند با استفاده از پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی خدمات بهتری را در اختیار شهروندان خود قرار دهند و این در حالی است که برنامه‌ریزان در سایر کشورهای جهان سعی می‌کنند ضمن ایجاد تعادل بین اعتماد عمومی و حفظ حریم خصوصی از این قابلیت‌های تکنولوژیک بیشترین بهره را ببرند.

مدیریت داده‌ها یک رویکرد بسیار مهم است و به معنای مدیریت استفاده، امنیت و قابلیت دسترسی داده‌ها به منظور به حداکثر رساندن تخصیص کارآمد بودجه عمومی در قبال کیفیت بهبودهای زندگی در سطح شهری است. مدیران پایتخت انگلستان توجه ویژه‌ای به مدیریت داده‌ها دارند و در تلاشند چهارچوب‌هایی برای آن به وجود آورند تا پیاده‌سازی الگوی هوش مصنوعی اطلاعات خدمات خانواده و افراد بی‌خانمان را مورد حمایت قرار دهند. این کار منجر به شناسایی افرادی می‌شود که توانایی مالی برای تأمین مسکن را ندارند و در نتیجه در اولویت بهره‌گیری از منابع قرار خواهند گرفت.

اگرچه دسترسی به مسکن برابر حق تمام انسان‌ها است، با این حال بسیاری از مردم کشور کانادا از توانایی مالی لازم برای تهیه محلی برای سکونت خود و خانواده برخوردار نیستند. آمار نشان داده است که هر ساله بیش از ۲۳۵ هزار نفر از مردم کانادا با مشکل نداشتن مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند که دولت برای حل این مسئله یک استراتژی مسکن‌سازی ملی در پیش گرفت و مبلغ هنگفتی برای احداث خانه‌های مقرون‌به‌صرفه سرمایه‌گذاری کرد.

به کار بردن یک الگوی هوش مصنوعی جدید می‌تواند برای حل مشکل بی‌خانمان بودن بسیار کارآمد عمل کند اما چالش‌های عمده‌ای را نیز پیش رو خواهد داشت. الگوریتم هوش مصنوعی داده‌ها را از خدمات چند بخشی شهرستان با هم تلفیق می‌کند تا زمانی را که یک شخص بیشترین آسیب را از بی‌خانمان بودن متحمل می‌شود پیش‌بینی کند و در نتیجه اقدامات لازم را جهت حل مشکل و بهبود کیفیت زندگی این افراد انجام دهد. با این حال، طبیعت "جعبه سیاه" یک مانع بزرگ برای اتخاذ این الگوریتم است؛ جعبه سیاه به مبهم بودن یک مدل هوش مصنوعی در رابطه با درک "چرایی" پیش‌بینی‌های آن اشاره دارد. اگرچه هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بی‌خانمان بودن بسیار مفید است با این حال، درک این‌که چرا هوش مصنوعی به این پیش‌بینی‌ها می‌پردازد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برنامه‌ریزان شهری لندن راهکارهایی را مورد آزمایش قرار داده‌اند تا با استفاده از داده‌ها و اطلاعات تکنولوژیک قدرتمند شرایط زندگی شهروندان خود را بهبود بخشند. برخی از مدیران شهرهای میسیساگا و کلگری نیز پروژه‌هایی مشابه انجام داده‌اند تا از طریق مدیریت داده‌ها ساختارهای مورد نیاز برای به کارگیری این داده‌ها در دنیای واقعی را شناسایی کنند.

کد خبر 415423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.