آماده باش آتش نشانی رشت برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آمادگی کامل این سازمان برای مقابله با بروز حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

شهرام مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۳۸۰ نیروی آتش نشانی در چهارشنبه سوری در آماده باش کامل هستند تا در صورت وقوع حریق، به کمک شهروندان بشتابند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با برپایی کمپین "نه به چهارشنبه سوری" توسط شهروندان در سطح رشت اتفاق ناخوشایندی رخ نداد، افزود: چهارشنبه سوری سال گذشته بدون وقوع حریق و آسیب‌های جدی برگزار شد و این به دلیل آگاهی بیشتر شهروندان و رعایت نکات ایمنی بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط بحرانی رشت در این روزها و زحمات مضاعف کادر مراکز درمانی و آتش نشانان، به مردم توصیه می‌کنیم برای ایمنی بیشتر از خانه‌های خود خارج نشوند زیرا با ماندن در منزل و خودداری از رفتارهای پرخطر می‌توانند، شب زیبا، خاطره انگیز و بدون آسیبی از چهارشنبه سوری را در کنار خانواده تجربه کنند.

مؤمنی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای سازمان آتش نشانی رشت از پانزدهم بهمن ماه امسال تاکنون به جهت اتفاقاتی مانند وزش شدید بادگرم، بارش برف، برگزاری انتخابات و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: شهروندان از حمل مواد محترقه، آتش گیر و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم، در جیب لباس و کیف خودداری و به خانواده‌ها توصیه می‌شود، کودکان و نوجوانان را از خطرات جدی استفاده از این مواد آگاه کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ادامه داد: شهروندان از ریختن مواد سریع الاشتعال بر روی مواد آتش گیر خودداری و از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش‌ها بر روی آتش پرهیز کنند و حتی الامکان یک کپسول خاموش کننده آتش پودری در نزدیک محوطه آتش داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهروندان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی و در معابر، کوچه و خیابان خودداری و از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده اند، دوری کنند زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن و یا مرگ را همراه خواهد داشت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت یادآورشد: هر ساله در کشور شاهد حوادث تلخی در ایام چهارشنبه سوری از جمله سوختگی‌های شدید، از دست دادن چشم یا پاره شدن پرده گوش هستیم، امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی و ماندن در منزل روز خوش و ایمنی را سپری کنند.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 415417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.