دستکش و ماسک‌های مصرف شده را زمین نیندازید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: مردم برای حفظ بهداشت محیط از انداختن دستکش و ماسک‌های مصرف شده بر زمین خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، علیرضا اصغری اظهار کرد: افرادی که از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حفاظت از محیط زیست و سلامتی پاکبانان که ضامن سلامتی شهری هستند و در صف اول مقابله با کرونا ویروس فعالیت می‌کنند، نباید به هیچ عنوان دستکش و ماسک‌های مصرف شده را زمین بیاندازند.

وی افزود: در این شرایط خاص همه باید به وظایف شهروندی خود عمل کنیم و سعی برآن داشته باشیم که محیط زندگی و شهری را تا حد امکان سالم نگه داریم و یکی از کارهای اساسی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم زمین نیانداختن ماسک و دستکش‌های مصرف شده است چرا که یکی از عوامل انتشار و منابع ویروس، تجهیزات بهداشتی مصرف شده هستند که می‌تواند محیط زندگی را با خطری جدی مواجه کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای رد شدن از این شرایط باید تمامی جوانب را رعایت کنیم و تا حد امکان تولید پسماند را کاهش داده و پسماندهای تولیدی را نیز در بسته بندی‌های مناسب در باکس‌های زباله قرار دهیم تا همه به نوبه خود از انتشار این ویروس جلوگیری کرده و به وظیفه شهروندی خود در یاری رساندن به پاکبانان و بهداشت شهری عمل کنیم.

کد خبر 415393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.