مردم با ماندن در منزل کادر درمانی و آتش نشانان را یاری کنند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: در چهارشنبه آخر سال انتظار داریم که مردم در خانه بمانند و افراد از رفتارهای پُر خطر خودداری کنند و رنج و زحمات کادر درمانی بیمارستان‌ها و آتش نشانان را دوچندان نکنند.

آتشپاد دوم آقازیارتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آتش نشانان طی چندین شب اقدام به میکروب زدایی و ضد عفونی کردن معابر سطح کرده است، اظهار کرد: امیدواریم با راه اندازی یک پویش برای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در چهارشنبه پایان سال با عنوان " نه به چهارشنبه سوری خطرناک و خروج از منزل ممنوع" و اجتناب از رفتار پُرخطر در این شب، قدردان زحمات و اقدامات کادر درمانی و کسانی که در دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، جان خود را برای سلامت هموطنان به خطر انداخته‌اند، باشیم.

وی تاکید کرد: کادر درمانی اکنون تمام همت و تلاش خود را معطوف به شکست بیماری کرونا کرده اند و نباید در شب چهارشنبه پایان سال با اقدامات خطرناک، کار آنها را دو چندان کنیم، لذا از شهروندان می‌خواهیم جهت حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال در کنار خانواده در منزل بمانند.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک از آماده باش کامل آتش نشانان در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: طی برنامه ریزی ها علاوه بر آماده باش ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال، چندین اکیپ ویژه با ۱۸۰ نفر از آتش نشانان و ۳۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی و چهار دستگاه موتورسیکلت برای سه شنبه پایان سال، در سطح شهر آماده باش خواهند بود.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از بروز حوادث تلخ، نیروهای آتش نشانی در سطح شهر اراک و نقاط پرتردد مستقر خواهند شد، ادامه داد: برای تأمین ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در شب چهارشنبه پایان سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان در نقاط مختلف سطح شهر اراک از ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه تا پایان این مراسم آماده خدمت رسانی هستند.

آقازیارتی، تصریح کرد: در این روز، مدیران عملیاتی آتش نشانی با خودروهای سازمانی به طور مستمر در خیابان‌ها و معابر گشت زنی دارند و وضعیت ایمنی نقاط مختلف شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند.

وی گفت: از هفته گذشته تاکنون، دو مورد حادثه انفجار منزلی مسکونی در اراک داشتیم که چهار نوجوان مشغول ساخت ترقه‌های دست ساز بوده که این کار موجب بروز انفجار و مصدومیت سه نفر از این افراد گشته و با توجه به نگرانی مبنی بر اینکه برخی نوجوانان به دور از چشم والدین دست به انجام اینگونه اقدامات خطرناک بزنند، لازم است خانواده‌ها مراقبت خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۸ از یک ماه گذشته با اتاق اصناف و اتحادیه‌های خاص مانند صنف رنگ فروشی مکاتبه‌هایی شده که از فروش تجهیزات مورد نیاز ساخت ترقه دست ساز، جدا خودداری شود.

آقازیارتی تصریح کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام بروز هر گونه حادثه‌ای، سریعاً مراتب را به سامانه ۱۲۵ و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به مأموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.

کد خبر 415391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.