خرید تضمینی و وام کم بهره برای فعالان صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با توجه به لغو سفرهای نوروزی و افت شدید فروش صنایع دستی تلاش داریم تا با ارائه وام های کم بهره و یا خرید تضمینی از فعالان حوزه صنایع دستی حمایت کنیم.

به گزارش ایمنا و نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری گفت: در طی پنج سال اخیر با بررسی‌های به عمل آمده، بیش از ۴۰ هزار نفر هنرمند و فعال صنایع دستی در پهنه استان اصفهان شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است. اما برآوردهای ما حاکی از وجود بیش از ۶۰ هزار نفر فعال صنایع دستی در پهنه استان اصفهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در طی ۵ سال اخیر در حوزه صنایع دستی حمایت از هنرمندانی است که فاقد کارگاه برای تولید و حتی فروشگاهی برای عرضه محصولات خود هستند، لذا طرح حمایت از مشاغل خانگی که عمدتاً شامل بانوان هنرمندی است که در ۲۴ شهرستان استان در خانه‌های خود اقدام به تولید محصولات می‌کنند، بیش از ۵ سال است در استان اصفهان آغاز شده است.

الهیاری تاکید کرد: بخش قابل توجهی از درآمد این افراد از فروش محصولاتشان در نوروز تأمین می‌شود، لذا با توجه به تعطیلی مقوله سفر در نوروز ۱۳۹۹، تلاش داریم تا از طریق شورای سیاستگذاری گردشگری و صنایع دستی استان از این قشر همچون فعالان گردشگری استان در قالب ارائه وام‌های کم بهره و یا تضمین خرید محصولاتشان از طریق شرکت‌های عرضه صنایع دستی در طی سال آینده حمایت کنیم.

کد خبر 415390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.