کاهش تعداد المان‌ها با هدف کمرنگ شدن حضور مردم در شهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سیاست مدیریت شهری اصفهان بر این بوده که مردم با توجه به شیوع کرونا کمتر در فضاهای عمومی حاضر شوند، از این رو سعی کردیم تعداد المان‌ها را به حداقل برسانیم تا زمینه حضور مردم را کمرنگ‌تر کنیم.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امسال نیز به روال سال‌های گذشته وظیفه فضاسازی مناسب با ایام نوروز را برعهده داشتیم، اظهار کرد: فضاسازی شهری یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که مدیریت شهری اصفهان متناسب با ایام خاص آن را دنبال می‌کند که در تحقق آن تلاش زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال رویکرد جدیدی را مبنی بر اجرای اقدامات و عملکردهای ماندگار و مانا در ذهن شهروندان دنبال کرده‌ایم که منجر به شکل‌گیری خاطرات جمعی باشد، گفت: تلاش کردیم در چند ماه گذشته با استفاده از ظرفیت‌های هنری اصفهان، اقداماتی را در راستای فضاسازی شهری برای نوروز ۹۹ انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده برای فضاسازی استفاده از المان‌هایی با موضوع صنایع دستی مخصوص اصفهان بود که به همین منظور از چند ماه پیش ساخت این المان‌ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه با اساتید دانشگاه‌ها و گروه‌های هنری برای استفاده از ظرفیت‌ها و انجام اقداماتی به صورت مشارکتی در خصوص زیباسازی شهر در ایام نوروز مذاکراتی شده است، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به نقاشی روی بوم، نقاشی دیواری و همچنین نقاشی روی سیب به عنوان یکی از عناصر سفره هفت سین و ولادت امام حسین (ع) در پیش رو اشاره کرد.

مؤذنی اظهار کرد: این طرح‌ها آماده اجرا در فضای شهری است که با توجه به شیوع کرونا تمامی این برنامه‌ها تعطیل شده و در مناسبت‌های بعدی از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی اصفهان، گفت: این سمپوزیوم یکی دیگر از این اقدامات مشارکتی بود که در ابتدای اسفندماه و با کنسل کردن بازدید عمومی برگزار شد و حاصل آن خلق ۱۱ اثر ماندگار از اساتید و هنرمندانی از سراسر کشور بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرسال از ابتدای فصل زمستان برنامه ریزی برای پروژه‌های نوروز و فضاسازی را آغاز می‌کنیم که در این راستا تعدادی از المان‌هایی مانند المان‌های صنایع دستی و المان‌های ماهی آماده شده است.

وی تاکید کرد: سیاست مدیریت شهری اصفهان این بوده که مردم با توجه به شیوع کرونا کمتر در فضاهای عمومی حاضر شوند، از این رو سعی کردیم نصب المان‌ها را به حداقل برسانیم تا زمینه حضور مردم را کمرنگ‌تر کنیم.

مؤذنی افزود: اقداماتی همچون فضاسازی میادین اصلی شهر در حال انجام است که افراد در حین عبور با وسایل نقلیه نیز می‌توانند آنها را مشاهده کنند، البته این اقدامات می‌تواند تأثیرات روحی مثبتی بر شهروندان داشته باشد و موجب تلطیف روحیه آن‌ها شود.

وی ادامه داد: این المان‌ها به گونه‌ای است که مجدداً نیز قابل استفاده در مناسبت‌های بعدی خواهد بود و موقتی نیست.

کد خبر 415376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.