تامی‌فلو در داروخانه‌ها توزیع می‌شود

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر کشور، گفت: واردات داروی تامی‌فلو می‌تواند افزایش نیاز ایجاد شده به این دارو را در بازار کنترل کند.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، حسن صفاریه، از واردات داروهای مرتبط با اپیدمی کرونا بر اساس نیازهای اعلام شده و موجود در بازار توسط این سازمان خبر داد و گفت: اگرچه داروی  تامی‌فلو هم اکنون از پروتکل درمانی وزارت بهداشت خارج شده اما درخواست‌های مردمی برای دریافت این دارو همچنان زیاد است.

وی اظهار کرد: هم اکنون شاهد التهاب و صف‌های طولانی برای دریافت آن در داروخانه‌های مختلف کشور هستیم و علی رغم اینکه کارشناسان وزارت بهداشت تأثیر این دارو را در درمان اپیدمی کرونا به‌صورت علمی تأیید نمی‌کنند، اما به جهت حساسیت ایجاد شده در افکار عمومی، عده‌ای در حال سودجویی در این زمینه هستند.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی، هلال احمر، تاکید کرد: به همین دلیل سازمان تدارکات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای ذی ربط اقدام به واردات و تأمین این دارو کرده که در طول سال نیز مصارف متعدد درمانی از جمله برای درمان بیماری آنفلوانزا دارد. این دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و در مراکز درمانی و شبکه داروخانه‌ای کشور توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش مهم داروخانه‌های جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای نظام دارویی کشور، گفت: شبکه داروخانه‌های کشور بخش خصوصی و دولتی همواره در کنار یکدیگر پاسخگوی نیاز بیماران بوده و در اپیدمی پیش آمده نیز با تمام توان تلاش کردند تا نیاز بیماران را تأمین کنند.

کد خبر 415375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.