نسبت تورم ۹۸ و تورم انتظاری ملاک‌های تعیین دستمزد کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین دستمزد سال ۹۹ گفت: نسبت تورم سال ۹۸ و تورم انتظاری به عنوان ملاک‌های تعیین دستمزد کارگران در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست به نقل از محمد شریعتمداری نوشت:

" تلاش برای دستیابی به شرایط مطلوب تأمین حداقل شرایط زندگی کارگران

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین دستمزد سال ۹۹ گفته است نسبت تورم سال ۹۸ و تورم انتظاری به عنوان ملاک‌های تعیین دستمزد کارگران در نظر گرفته شد؛ اما حداقل سبد معیشت یک خانواده کارگری که قبلاً مورد تصویب قرار گرفته بود، به عنوان یکی از مبانی مورد تاکید قرار گرفت که به نظر نمایندگان کارگری مبلغ پایینی است.

به گفته او، چهارشنبه بعد از ظهر جلسه تعیین دستمزد در سال ۹۹ با توافق کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار خواهد شد.

ما یک عقب ماندگی تاریخی در تعیین معیشت کارگران داریم به این صورت که در دوران جنگ به مدت ۶ سال افزایش حقوق نداشتیم که این عقب ماندگی معادل نرخ تورم آن سال‌ها است. در سال ۹۲ تلاش کردیم این عقب ماندگی را جبران کنیم اما فشار نظام جهانی استکبار و پایین آمدن ارزش پول ملی و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها باعث شد این تصمیم راهبردی به تعویق بیافتد؛ اما تلاش می‌کنیم به شرایط مطلوب برای تأمین حداقل شرایط زندگی کارگران نزدیک شویم.

او تاکید کرد که شرایط کارفرمایان کشور نیز با توجه به فشارهای نظام استکبار جهانی و کروناویروس نیز باید نر نظر گرفته شود.

وزیر کار با تاکید بر حرکت چرخ‌های تولید، به جامعه کار و تولید توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است چرخ تولید را در حال حرکت نگه دارند."

کد خبر 415364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.