ضد عفونی روزانه بیش از ۲۰۰ نقطه از تهران توسط آتش‌نشانان

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ نقطه توسط آتش نشانان با استفاده از ۲۳۰ خودروی سبک و سنگین عملیاتی پاکسازی و ضد عفونی می شود.

به گزارش ایمنا، جلال ملکی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی برای ضد عفونی اماکن و معابر عمومی وارد کار شده است، اظهار کرد: همکاران آتش نشان شبانه روز در اماکن عمومی و معابر مشغول فعالیت ضد عفونی و پاکسازی هستند.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۲۰۰ نقطه توسط آتش نشانان با استفاده از ۲۳۰ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر آتش نشان پاکسازی و ضد عفونی می‌شود آتش نشان‌ها در حدود ۱۵۰۰ نفر ساعت در شبانه روز فعالیت دارند تا محیط را برای استفاده مجدد شهروندان آماده کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به بخش‌هایی که اقدام به ضدعفونی و پاکسازی شدن در آن می‌شود، گفت: در ابتدا اماکن عمومی در دستور کار بود، اما رفته رفته محیط پیرامون بیمارستان‌ها نیز به افراد سپرده شد و حتی گرمخانه‌ها که محل استراحت بعضی افراد بوده نیز به آتش نشانی سپرده شده است.

وی با اشاره به طراحی یک خودرو توسط سازمان آتش نشانی برای استفاده در عملیات ضد عفونی معابر تصریح کرد: طراحی و حتی ساخت بیشتر بخش‌های این خوردو توسط مهندسین سازمان صورت گرفته است که پنج روز قبل رونمایی شد این خودرو در امر ضد عفونی کردن معابر بسیار مؤثر است؛ به گونه‌ای که در هر دقیقه بین ۶۰ تا ۱۱۰ لیتر مواد مخصوص را می‌تواند تا شعاع ۲۵ متر و ارتفاع چهار متر پمپاژ کند و این یعنی در حال حرکت می‌توان یک خیابان عریض و طویل مانند خیابان آزادی را ضد عفونی کرد.

ملکی ابراز امیدواری کرد: تا چند روز آینده حداقل چهار خودروی دیگر از این مدل ساخته خواهد شد و هم اینک تمام نیروی متخصص سازمان آتش نشانی و گروه‌های دیگر، شبانه روز در حال کار هستند تا این خودروها به ناوگان خودرویی ضد عفونی شهری اضافه شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 415359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.