آموزش اصول شهروند الکترونیک در مرکز آموزش فاوا

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: در مرکز آموزش سازمان فاوا اصول شهروند الکترونیک یا شهروند هوشمند آموزش داده می‌شود.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت مرکز آموزش سازمان فاوا برای ارتقای سطح هوشمندی شهروندان، اظهار کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز آموزش علاوه بر آموزش، ترویج و پیاده‌سازی نرم‌افزارها و سیستم‌های الکترونیکی و دیجیتالی، این بود که اصول شهروند الکترونیک یا شهروند هوشمند آموزش دهد.

وی افزود: در سال‌های ۸۷ و ۸۸ با مشکل پرداخت قبوض و صف‌های طولانی شهروندان روبرو بودیم، پس از آنکه پرداخت قبوض الکترونیکی شد عده‌ای به دلیل بی اعتمادی یا نداشتن اطلاع کافی، باز هم قبوض خود را حضوری پرداخت کردند و در همان سال‌ها مرکز آموزش سازمان فاوا با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی دوره آموزشی «شهروند الکترونیکی» را برگزار کرد تا پرداخت قبض و استفاده از خدمات الکترونیکی و فراگیری برخی گر از قابلیت‌های شهروند الکترونیکی برای همه آسان شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان فاوا با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ، سامانه مدیریت یادگیری تحت عنوان شهر یادگیرنده را راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: سامانه شهر یادگیرنده به نشانی lcity.ir این قابلیت را دارد تا آموزش‌های مورد نیاز برای شهروندان در تمامی حوزه‌ها را به صورت غیرحضوری ارائه کند.

ابطحی با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش سازمان فاوا، گفت: در مرکز آموزش سازمان فاوا یک مسئولیت اجتماعی برای خود قائل هستیم تا فاصله بین فارغ التحصیل دانشگاه و نیاز بازار کار را پُر کنیم، از این رو اجرای طرح «داچ» یا دانش آموخته چیره‌دست مطرح شد.

وی تصریح کرد: در طرح داچ نیازهای بازار کار و حوزه خدمات و صنعت و توانمندی دانشگاهیان و کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند را شناسایی کرده‌ایم تا با برگزاری دوره آموزشی سه ماهه یا شش ماهه زمینه اشتغال آنها در محل‌هایی که برای جذب نیروی کار تقاضا داشتند، فراهم شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا بر اساس مفاد تفاهم نامه‌ با سازمان فنی و حرفه‌ای قرار است سرفصل‌های مرتبط با شهر و شهروند هوشمند احصاء و دوره‌های آموزشی آن در سطوح مختلف برگزار شود.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته در خصوص تولید و یکپارچه سازی سامانه‌های حوزه‌های شهرداری اقدامات مختلفی کرده که نتیجه آن افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها و تسهیل در سیاستگذاری، مدیریت و تصمیم گیری این حوزه‌ها بوده است.

کد خبر 415330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.