با مشارکت در طرح خود ارزیابی از سلامت خود مطلع شوید

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: وجود بیمار کرونایی در شهرستان زنگ خطر مبتلا شدن است مردم با در خانه ماندن از ابتلا شدن به بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوانسار، محمدصادق فیاضی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی از وضعیت بحران ویروس کرونا مردم را برای ماندن در خانه تشویق کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: دغدغه شبکه بهداشت و درمان ماندن در خانه و رعایت موارد بهداشتی است تا زنجیره انتقال ویروس شکسته شود و درصد مبتلایان کاهش پیدا کند.

فیاضی تصریح کرد: برخی کشورها با وجود جمعیت زیاد برای شکست کرونا تردد در اماکن عمومی را به صفر رساندند و این امر نیز در شهرهای ایران نیز باید برای شکست کرونا اتفاق بیافتد.

وی گفت: شکست کرونا در دست مردم است، شهروندان خوانساری از رفت و آمدهای خانوادگی خودداری کنند، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها و بیمارستان مکان مناسبی برای انتشار ویروس کرونا است که نباید تردد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با ویروس کرونا طرح غربالگری تب سنجی و خود ارزیابی اجرا می‌شود که در طرح غربالگری خانه به خانه امکان انتقال است، شهروندان با ثبت نام در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا و پشت سر گذاشتن چند مرحله می‌توانند از ابتلاء به ویروس کرونا مطلع شود.

فیاضی گفت: مصرف سیر و خاکشیر برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا پایه علمی ندارد، در صورتی که تاکنون داروی ویروس کرونا کشف نشده است برخی سودجویان به دنبال بازار کاسبی هستند.

وی با بیان اینکه وجود بیمار کرونایی در شهرستان زنگ خطر ابتلاء شدن است، گفت: در شهرستان خوانسار مرگ ناشی از ویروس کرونا نداشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار ابراز داشت: اگر مردم موارد بهداشتی و ماندن در خانه را جدی نگیرند نه تنها این ویروس فراگیر می‌شود بلکه ماندگار خواهد شد.

فیاضی افزود: ویروس کرونا نخستین بحران نیست بلکه ویروس‌های کشنده زیادی مانند آنفولانزا سال‌های گذشته ۵۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

فیاضی گفت: امکان عمومی کانون انتشار ویروس کرونا است، یکی از افراد مبتلا در شهرستان به دلیل تردد در شهرهای مختلف و رعایت نکردن موارد بهداشتی به این ویروس مبتلا شده بود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر بهداشتی و اجاره دادن خانه از سوی صاحبان املاک با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.

کد خبر 415321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهره IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    من دوماه بچم اصفهان ندیدمش تکلیف من چیه