مازندران در وضعیت قرمز

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

مازندران همچنان به دلیل شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد

علی نجفی خوشرودی، با اشاره به وضعیت استان مازندران در پی شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه همچنان مازندران در وضعیت قرمز به دلیل شیوع کرونا ویروس قرار دارد. در حال حاضر سطح اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به کرونا در این استان بالاست؛ برای مقابله با این اتفاقات باید برخی تصمیمات در سطح ملی از جمله تعطیلی حداکثری گرفته می‌شد که این اتفاق رخ نداد. البته که مسئولان محلی در برخی شهرهای استان مازندران از جمله بابل تدابیری برای تعطیلی بازار و اصناف اتخاذ کردند. نماینده بابل با انتقاد از کمبود دارو گفت: درست است که هنوز داروی قطعی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا وجود ندارد ولی ما با اختلالاتی در تأمین داروهای مؤثر مواجه هستیم به طوری که روزانه داروها بر اساس سهمیه‌ای از تهران تحویل گرفته می‌شود. ما می‌دانیم کمبود وجود دارد اما مردم نگران بوده و باید توجه بیشتری در این بخش صورت گیرد. وی با بیان اینکه با اصلاح روند توزیع دارو از تجمع مردم پرهیز شده است، افزود: لازم است در شرایط فعلیو با توجه به تعداد زیاد مراجعان توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و ساری صورت گیرد. البته کمک مالی ۱۰ میلیاردی به دانشگاه بابل تعیین شده اما کافی نیست.

خاطره احمد توکلی از عجله صادق خلخالی در صدور حکم اعدام

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق مجلس درباره اعدام‌هایی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اجرای احکام توسط صادق خلخالی و صدور احکام اعدام توسط او گفت: آقای خلخالی یک قاضی قطاع بود یعنی خیلی زود به نتیجه می‌رسید برای همین هم خیلی از اوقات قواعد متعارف را برای رسیدن به حکم نهایی رعایت نمی‌کردند. درباره عملکرد ایشان در صدور احکام خود من خاطره‌ای دارم؛ اوایل انقلاب برادر من افسر شهربانی رشت بود او به من زنگ زد و گفت یکی از افسران شهربانی رشت که در جریان سرکوب انقلابیون حضور داشت اما کسی را نکشته بود؛ بازداشت شده است. در جریان انتقال این افسر به لاهیجان آقای خلخالی تصمیم گرفته ایشان را اعدام کند. برادرم گفت ایشان مستحق اعدام نیست چون برادرم هم به دلیل آنکه در یک تصادف؛ مصدوم و یک پایش کمی کوتاه شده بود به این بهانه در سرکوب انقلابیون در سال ۵۷ نقشی نداشت به همین دلیل انقلابیون با او کاری نداشته و به برادرم احترام می‌گذشتند. برادرم با توجه به اینکه می‌دانست آقای خلخالی اصرار به اعدام آن افسر شهربانی داشت و ممکن بود همان شب افسر اعدام کند از من خواست کاری انجام دهم؛ من با آقای ری شهری که آن زمان دادستان انقلاب در ارتش بود تماس گرفتم و وضعیت را توضیح دادم به آقای ری شهری گفتم اگر همین امشب آن افسر را از دسترس همراهان آقای خلخالی دور نکند این فرد را اعدام می‌کند؛ به دنبال خواسته من آقای ری شهری؛ این افسر رااز دسترس آنها خارج کرد. آن افسر به تحمل دو سال زندان محکوم و پس از عفو اکنون در گرگان زندگی شرافتمندانه خودش را انجام می‌دهد.

انتقاد مسیح مهاجری از اظهارات میرسلیم درباره آیت‌الله خلخالی: باعث خشنودی دشمنان شدید

مسیح مهاجری با اشاره به اظهارات اخیر میرسلیم درباره آیت‌الله خلخالی گفت: بعد از رئیس‌جمهور شدن بنی‌صدر و روش نادرستی که او داشت، آقای میرسلیم معاون سیاسی وزیر کشور بود و شهربانی کل کشور آن زمان زیرنظر ایشان بود. در شرایط اختلافی آن زمان و عملکرد نادرستی که بنی‌صدر داشت، انتظار این بود که جلوی تخلفات او گرفته شود و با او همراهی نشود، ولی آقای میرسلیم برخلاف این انتظار عمل کرد بطوری که در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی به او اعتراض شد و او از دبیرکل حزب که آیت‌الله بهشتی بودند، اخطار گرفت. این کار آقای میرسلیم را نمی‌پسندم. من معتقدم مرحوم آیت‌الله خلخالی هم مثل همه اشتباهاتی داشت ولی خدمات زیادی هم کرد. آن چیزهائی که آقای میرسلیم به آیت‌الله خلخالی نسبت داد درست نبود و هیچ سندی هم برای اثبات آنها وجود ندارد. مطالب آقای میرسلیم فقط باعث خشنودی دشمنان شد، رسانه‌های معاند را تغذیه کرد و رژیم شاه را با آنهمه جنایت و وابستگی و خیانت که داشت، تبرئه کرد. اینگونه حرف زدن از آقای میرسلیم بعید بود. از ایشان انتظار نداشتم سخن بی‌سند بگوید. در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا آقای میرسلیم در شرایط کنونی این سخنان را گفت: نیت‌خوانی که بلد نیستم ولی در میان افرادی که از تهران در انتخابات مجلس یازدهم وارد مجلس شده‌اند، آقای میرسلیم برای ریاست مجلس یازدهم مناسب‌تر است. شاید خود ایشان هم همینطور فکر می‌کند و این کارها مقدمه‌چینی برای همین موضوع باشد. البته کسانی که از تهران وارد مجلس شده‌اند خودشان باید بدانند که فقط ۲۰ درصد مردم تهران در انتخابات دوم اسفند شرکت کرده‌اند و امثال آقای میرسلیم هم حدود ۱۰ درصد آرا کل مردم تهران یعنی واجدین شرایط رأی دادن به مجلس راه یافته‌اند.

پاسخ صریح واعظی به شایعه‌سازی‌ها درباره مکان برگزاری نشست‌های روحانی در روزهای شیوع کرونا

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کرونا برای همگان الزامی است؛ دولت و ریاست جمهوری بر اساس این دستورالعمل‌ها ملاقات‌ها و جلسات را با شرایط جدید تشکیل می‌دهد. جلسات دولت و برخی از شوراها لازم است در فضایی تشکیل شود که ملاحظات بهداشتی کاملاً رعایت شود و به همین جهت جلسات دولت و شوراها در مجموعه حافظیه که در سال ۷۶ احداث شده است، تشکیل می‌شود. وی در بیان دلیل برگزاری جلسات در ساختمان حافظیه، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در مجموعه پاستور سالن مناسبی برای برگزاری جلسات با پروتکل‌های خاص تعیین شده از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد؛ ساختمان حافظیه دارای سالن جلسات مناسبی است که می‌توانیم با حفظ پروتکل‌های تعیین شده از جمله حفظ فاصله میان افراد، جلسات را در این مکان برگزار کنیم. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اظهار کرد: کاخ‌های سعدآباد در مجموعه‌ای دیگر و در مجاورت ساختمان حافظیه است که رئیس جمهور تنها در یکی از آنها از رؤسای جمهور و مهمانان خارجی استقبال رسمی می‌کند.

کد خبر 415304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.