ایجاد پارک ویژه دوچرخه‌سواری بانوان در شهرضا

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرضا گفت: از این پس فضای پارک‌های خانواده و بانوان دو روز در هفته به مدت چهار ساعت برای دوچرخه‌سواری در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

موسی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز و توسعه پارک‌ها در شهرضا، اظهار کرد: مساحت فضاهای سبز و پارک‌های این شهر ۱۸۰ هکتار و سرانه شهروندی آن حدود ۱۵ مترمربع است.

وی با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد از فضای سبز شهرضا با سامانه نوین آبیاری می‌شود، گفت: در حال حاضر پارک‌های آبشار و معلم به روش آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شود و تجهیز ۶۰ درصد باقیمانده فضای سبز شهری به سامانه‌های نوین آبیاری‌، به بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرضا با بیان اینکه "کمپینگ شهروند" در ورودی شهر از سمت اصفهان و در مجاورت دانشگاه پیام‌نور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این مکان تفرجگاهی است که در چند سال اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب از آن، بهره‌برداری مناسب نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا، گردشگری در شهر پذیرش نمی‌شود، اما آماده‌سازی کمپینگ، رنگ‌آمیزی جداول، کاشت درخت و تعبیه اسباب بازی همچنان انجام می‌شود.

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرضا با اشاره به نوسازی و بهسازی تجهیزات پارک‌های این شهر، خاطرنشان کرد: بهسازی ست‌های ورزشی و وسایل پارک بازی کودکان و مبلمان پارک‌ها و لایروبی مسیرهای عبور آب، ترمیم و گچ‌کاری نمازخانه پارک‌ها در حال انجام است.

قاسمی گفت: از این پس فضای پارک‌های خانواده و بانوان دو روز در هفته به مدت چهار ساعت برای دوچرخه‌سواری در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

کد خبر 415302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.