۴ سال عاشقانه در ذوب آهن داشتم/ آذری حق پدری گردنم دارد

بازیکن تیم فوتبال کوناک اسپور ترکیه گفت: ذوب آهن جزئی از قلب من است و علاقه خاصی به این تیم دارم. در زمان حضورم در ایران، پیشنهادهای بهتری نیز داشتم اما چهار سال عاشقانه برای پیشرفت ذوب آهن جنگیدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی در یک لیگ اروپایی، فرصتی نیست که هر دختر ۱۸ ساله‌ای در ورزش ایران بتواند به آن برسد. گلنوش خسروی این موضوع را خیلی خوب فهمید و اواخر مردادماه سال گذشته بود که خبر از توافق وی با تیم کوناک اسپور ترکیه بر سر زبان‌ها افتاد.


خسروی به خاطر تکنیک بالا و ستاره شدن از سن پایین بین بانوان فوتبالی به نیمار ایرانی معروف شد در ادامه گفت و گوی خبرنگار ایمنا را با این بانوی ورزشکار را می‌خوانید:

سال ۹۸ را چگونه سپری کردید؟

سال ۹۸ نیز همچون سال‌های گذشته به تمرین و مسابقات گذشت و توانستم به عنوان جوان‌ترین بازیکن لژیونر فوتبال بانوان ایران با قراردادی دو ساله با تیم کوناک اسپور در لیگ برتر فوتبال زنان ترکیه حضور داشته باشم.

بزرگ‌ترین آرزوی شما در سال ۹۹ چیست؟

آرزوهای شخصی کوچک و بزرگ زیادی دارم؛ اما در شرایط فعلی بزرگ‌ترین آرزوی من با همه ی مردم ایران و جهان مشترک است و آرزویی جز بازگشت آرامش و سلامتی در بین جهانیان را ندارم؛ در ادامه امیدوارم هرچه سریع‌تر جامعه جهانی به این مهم دست پیدا کند.

بهترین دعای شما برای تحویل سال ۹۹ چه بود؟

اگر بخواهم بهترین دعایم را در چند کلمه خلاصه کنم باید بگویم بهترین دعایم چیزی جز بازگشت آرامش و سلامتی نخواهد بود. تقدیر و سرنوشت را باید به خدا بسپاریم تا بهترین‌ها را برایمان رقم بزند.

لیگ فوتبال بانوان ایران را دنبال کردید؟

بله. از طریق شبکه‌های مجازی و یا دوستانی که در ایران دارم لیگ فوتبال بانوان ایران را دنبال می‌کردم و در جریان اتفاقات قرار می‌گرفتم.

برنامه ویژه شما برای سال ۹۹ چه خواهد بود؟

فوتبال همه‌ی زندگی و شغل من است و طبیعتاً همه‌ی برنامه‌های من معطوف به فوتبال است؛ اما درحال حاضر، نه تنها فوتبال، بلکه همه ی ورزش‌ها به حالت تعلیق درآمده‌اند.

پس از بازگشت سلامتی در سطح جهان، اولویت من حضور در تیم‌های خارجی و کسب تجارب مختلف است. امیدوارم بتوانم روز به روز موفقیت‌های بیش‌تری کسب کنم.

فوتبال حرفه‌ای را تا چه زمانی ادامه می‌دهید؟

زمان ورزش حرفه‌ای وابسته به وضعیت جسمانی، شرایط زندگی دارد و در همه اشخاص متفاوت است. فوتبال علاقه من است و تا زمانی که توانایی لازم را داشته باشم مشغول آن خواهم بود.

اگر قرار باشد در مورد بیان محمودی صحبت کنید چه خواهید گفت؟

نحوه برخورد و صمیمیت بیان محمودی با بازیکنان، موجب یکدلی تیم می‌شود که قابل تحسین و تقدیر است. با وجود اینکه از ذوب آهن ایران رفتم ولی با دوستانم ارتباط دارم؛ ارتباط نزدیکم با بیان محمودی احساس خوبی را در من ایجاد می‌کند.

سعید آذری مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب آهن چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟

تشکر لسانی برای زحمات و حمایت‌های سعید آذری کافی نیست؛ آقای آذری حق پدری به گردن من دارد و امیدوارم بتوانم با موفقیت‌های روزافزون، موجب خوشحالی وی بشوم

صمیمی‌ترین دوست فوتبالی شما کیست؟

دوستان خوب زیادی دارم و انتخاب یک نفر کار سختی است. دنیا بندار یکی از دوستان صمیمی من است که در حال حاضر در خوزستان بازی می‌کند.

نظرتان درباره‌ی تیم فوتبال بانوان ذوب آهن چیست؟

ذوب آهن جزئی از قلب من است و من علاقه خاصی به این تیم دارم. در زمان حضورم در ایران، پیشنهادهای بهتری نیز داشتم اما چهار سال عاشقانه برای پیشرفت ذوب آهن جنگیدم. متأسفانه این تیم در حال حاضر نمی‌تواند نتایج قابل قبولی کسب کند؛ امیدوارم به زودی به دوران اوج برگردد و در تمامی رشته‌ها در جدول بدرخشد.

" لژیونر بودن" چه حسی دارد؟

لژیونر بودن کار سختی است و این مشقت برای بانوان ورزشکار دوچندان است. من نماینده دختران فوتبالیست ایران در ترکیه هستم؛ امیدوارم بتوانم با عملکرد خوب، موجب سربلندی کشورم و لژیونر شدن دیگر بانوان ایرانی شوم.

نظرتان درباره‌ی حضور در تیم کوناک اسپور ترکیه چیست؟

کوناک اسپور ۵ بار قهرمان لیگ فوتبال زنان ترکیه شده است. اکنون در سوپر لیگ ترکیه حضور دارد. متأسفانه به علت ناهماهنگی بازیکنان جدید و کسب آمادگی لازم، در ابتدای لیگ شروع خوبی نداشتیم اما با این وجود از هر باشگاه کوناک اسپور باشگاهی کاملاً حرفه‌ای است.

کلمه " قرنطینه" برای شما آن هم در یک کشور غریب چطور تداعی می‌شود؟

شرایط سخت است از طرفی دوری و دلتنگی شرایط را سخت‌تر می‌کند. باشگاه کوناک اسپور تمام مواد غذایی، بهداشتی را برایم فراهم کرده و من در خانه تمرین می‌کنم.

برای بازگشت سلامتی باید شرایط را تحمل کنیم، آینده جهان به تک‌تک مردم وابسته است.

چرا "کرونا" این همه موجب رعب و وحشت شده است؟

بیماری‌های سخت‌تر از کرونا نیز وجود دارد؛ این ویروس به علت قدرت انتقال بالا موجب رعب و وحشت مردم شده‌است. با رعایت نکات بهداشتی می‌توانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید:

لژیونر شدن حق دختران ایران است

نماینده دختران ایران هستم / نتوانستم از ذوب آهن خداحافظی کنم

کد خبر 415274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.