برپایی چهارشنبه‌سوری خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه گفت: با توجه به حجم بالای مراجعات به بیمارستان، در صورتی که همزمان با چهارشنبه آخر سال حادثه‌ای برای کسی رخ دهد، بار مضاعفی بر وظایف کادر درمانی وارد می شود.

کیومرث مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مخاطرات چهارشنبه آخر سال برای شهروندان، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و سرعت سرایت این ویروس و توصیه‌های تاکیدی مبنی بر حاضر نشدن در تجمعات، انتظار می‌رود شهروندان به منظور رعایت نکات ایمنی و به علت شرایط ناشی از شیوع این بیماری از خانه‌های خود بیرون نیایند.

وی تاکید کرد: دغدغه اصلی سال‌های گذشته مصدوم یا مجروح شدن شهروندان به دلیل استفاده از مواد محترقه و انفجار آن بود، اما امسال شیوع ویروس کرونا بر این نگرانی‌ها افزوده است که انتظار داریم مردم با مشارکت و همراهی خود از برگزاری این سنت خودداری کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به این شرایط و رعایت مسائل ایمنی با بیرون نیامدن از خانه و حاضر نشدن در سطح شهر از بروز حوادث احتمالی و انتشار ویروس کرونا در روزهای پایانی سال جلوگیری کنند.

مختاری با بیان اینکه شهروندان نباید به هیچ عنوان از مواد محترقه و منفجره استفاده کنند تصریح کرد: عوامل آتش‌نشانی این روزها که همه شهروندان توصیه به خانه‌نشینی شده‌اند، با حضور در اماکن و معابر در حال ضدعفونی کردن فضاهای شهری هستند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و رفتار پرخطر مرتبط با چهارشنبه سوری، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۵ به مسئولان سازمان آتش‌نشانی گزارش دهند.

کد خبر 415270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.