ارتش کره‌شمالی بعد از یک ماه توقف فعالیتش را از سرگرفت

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی ادعا کرد ارتش کره‌شمالی به توقف 30 روز فعالیت‌هایش به دلیل شیوع ویروس کرونا پایان داد و بار دیگر فعالیت‌هایش را از سرگرفت.

به گزارش ایمنا، این گزارش خاطر نشان کرده است ارتش کره‌شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، یک ماه فعالیت‌هایش را متوقف کرده بود.

یونهاپ می‌نویسد اطلاعات زیادی در این باره در دست نیست اما ارتش این کشور در یک ماه گذشته خود را کاملاً برای پیشگیری از کرونا محصور کرده بود.

یونهاپ تصریح کرد که ارتش کره شمالی پس از یک دوره قرنطینه و قفل شدن فعالیت‌هایش بار دیگر تمرینات معمول را از سرگرفته است.

ژنرال رابرت آبرامز فرمانده نیروهای آمریکا در کره جنوبی می‌گوید: هواپیماهای ارتش کره شمالی هم برای نزدیک به ۲۴ روز پروازها را متوقف کرده بودند اما بار دیگر پروازها را از سرگرفته است.

وی افزود: کره شمالی کشور بسته‌ای است و مدعی است هیچ موردی از شیوع کرونا نداشته است اما ما اینطور تصور نمی‌کنیم و مواردی هست که البته اعلام نشده است.

این ژنرال آمریکایی تاکید کرد در ۳۰ روز گذشته ارتش کره شمالی فعالیت‌هایش را به حالت تعطیل درآورده بود ولی در روزهای اخیر تمرینات خود را شروع کرده است.

مقام آمریکایی درباره قفل شدن ارتش و زمان قرنطینه اعلام نظر نکرد اما کره شمالی در ماه جاری میلادی دست به پرتاب‌هایی زد که نشان از فعالیت معمول نظامیان این کشور دارد.

همزمان اعلام شده است که کره جنوبی و آمریکا هنوز در خصوص تقسیم هزینه‌های استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در کره جنوبی به توافق نرسیده اند.

ارتش آمریکا ممکن است ماه آینده میلادی دست به کاهش نزدیک به ۹ هزار نفر از نیروهایش در کره بزند تا بتواند بخشی از هزینه‌هایش را کاهش دهد اما هنوز پنتاگون عملاً در این باره تصمیم گیری نکرده است.

قرار است یک هفته دیگر مقام‌های دو کشور در لس آنجلس در این باره نشستی برگزار کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 415269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.